Според скептиците новото поколение компютърни игри едва ли ще са способни да ни предложат нещо свежо, ново или дори революционно, а просто ще изстискат до последен пиксел възможностите на актуалните 3D ускорители.
И наистина след появата на мощните конзоли от следващо поколение - Xbox 360 и PS3 игрите изглеждат наистина зашеметяващо, но свършва ли всичко само до там? Според екипът трудещ се в монреалското студио на Ubisoft нещата изобщо не стоят така.
Колективът, състоящ се от над 300 дизайнери, художници и програмисти, от 4 години насам работи над Assassin's Creed – средновековна, екшън приключенска игра от следващо поколение.Джейд Реймънд – един от продуцентите на Ubisoft, споделя: "Всеки човек почти ежедневно се сблъсква с клишето „следващо” поколение. Що се отнася до компютърните игри наистина последните няколко следващи поколения не предоставиха на играчите нищо повече от по-детайлни и по-качествени графики и тримерни ефекти. Като цяло визията на една игра е от изключително значение, но за да може тя да се нарече от следващо поколение, според мен, е нужно нещо повече – тя да предлага иновативен и оригинален геймплей”
Действието в Assassin's Creed се развива по време на кръстоносните походи, а играчът броди из дебрите на три огромни средновековни града, обилно населени от хиляди компютърно управлявани персонажи. Главният герой се казва Altair и е най-добрият наемен убиец на своето време. Революционното в играта е нейната безпрецедентна интерактивност. Играчът може да отведе Altair във всяко кътче на огромните средновековни градове. Всеки един предмет из виртуалния свят на Assassin's Creed може да бъде взет или захвърлен. Altair може да се изкатери и да скочи навсякъде.
Невижданото до сега ниво на интерактивност е постигнато благодарение на специално създадени за целта софтуерни алгоритми, които разпознават 3D моделите и генерират интерактивни ръбове върху всеки отделен обект в играта. Именно за това най-много усилия на екипа коства създаването на заобикалящата околна средна на средновековния град.
„Всичко, което стърчи на повече от 2 инча от дадена стена, може са послужи за опорна точка на Altair”, споделя мистър Реймънд.
Но, за да се нарече една игра от „следващо поколение”, е необходимо още нещо. Да се вдъхне повече живот и естественост в поведението на компютърно генерираните и контролирани персонажи. Именно в тази област голямата изчислителна мощ на новите конзоли и процесори позволява на разработчиците да постигнат желаните резултати."Тенденцията на развитие в момента налага използването на мултиядрени и многопроцесорни машини. Технологията днес ни позволява да извършваме високо комплексните изчисления, необходими ни, за да вдъхнем на компютърно генерираните персонажи живот”, обяснява AI програмистът Матьо Мазеролес.
На последно място, но не и по значение, идват усъвършенстваните системи за физическо взаимодействие на тримерните обекти. Така ако например Altair се затича и се сблъска с тълпа от хора, то неминуемо той ще се озове не земята. Но ако на пътя на главния герой се изпречи жена с дребно телосложение, то резултата от колизията ще е повалена на земята дребна нокаутирана жена.
В играта е застъпен и интригуващ генератор на тълпи от хора, в които всеки отделен индивид има своя характерна визуална идентичност. Идеята е реализирана с помощта на система за произволно комбиниране на показатели като лице, пол, цвят на кожата, цвят на косата и различни видове дрехи.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!