Зп почти всеки съвременен млад човек терминология от типа "PR", "рекламна кампания", "акция за стимулиране продажбите" си е всекидневен професионален жаргон. С други думи, така говорят всички.
А какво би станало, ако внедрим терминологията на родния офис в личния си живот? Ще преизпълним петилетния план, естествено, и ще се устремим към светлото бъдеще.
Без да увъртаме повече, да се втурнем по същество в материята - смятам, че ще е полезно за всички ни, ако си изработим по една стройна PR стратегия, според която да се движим в остатъка от лятото.
"В началото бе словото..."
Колкото си по-добър в словото, толкова с по-голяма лекота манипулираш околните. Тоест, въртиш ги на малкия си пръст.
А оттук-нататък няма никакво значение как изглеждаш. Даже да си навлечен с чувал за картофи, ако от устата ти капят диаманти, значи ситуацията е в твои ръце...
И после някои седнали да ми разправят колко грозна била Клеопатра... И защо в такъв случай все още се носи славата й на ненадмината съблазнителка?
Ами точно заради това - говорела е седем езика и все по специален начин... На това аз му викам "харизма". Е, други може и да му казват "френска целувка", ама ако се задълбочим, ще ни изкара от темата, така че няма да го разискваме сега...
Преценка на ситуацията
Казано в терминология: "Какъв е текущият имидж на личността в момента".
Значи, ако ви е зарязало гаджето (ах, тъпото копеле!), за да търчи подир оная фуста с прораслите кичури, и вие сте смазана от зверската несправедливост, защото сте сто пъти по-яка мадама, ама няма кой да забележи очевидната истина... та, това е добра причина да фраснете тъпака в носа с новия си имидж...
Даже и да нямате никакви намерения да го пуснете да се върне при вас, поне си направете удоволствието да го видите как въздиша подире ви - и как не, като е изпуснал такова парче...
А може би с гаджето сте се разделили току преди отпуската и вие търсите спешно негов заместник, защото кой ли обича да се скита по морето сам?!
Е, точно тука ви трябва удачна PR кампания, променяща имиджа ви от "сериозно обвързана" в посока "щастливо свободна".
Определяне на целите
Това е втората част от нашата PR акция. С други думи, определяме какво искаме да постигнем.
Номерът е да не си поставяме непостижими цели и после да страдаме - PR-ът не е вълшебна пръчка и няма да ни телепортира на космодрума Байконур, той развива ситуацията стъпка по стъпка и това трябва да е ясно.
Значи, ако искате да спечелите "Грами", трябва като начало да се запишете на уроци по солфеж. Горе-долу в тази линия се движи и логиката на PR-а.
Но е просто учудващо какво развитие може да се постигне при правилно формулирани цели и етапи. И спазването им, разбира се.
Така че, като начало ще определим приоритети и после ще мислим за средствата, с които ще ги преследваме.
Значи, ако приоритетът е гаджето, дето ви заряза, преценете хладнокръвно кое може да го впечатли най-зверски.
Ако пък си търсите ново гадже, трябва да направите така, че да узнаят и глухите, че досегашният ви приятел е аут и вие сте в прекрасна кондиция за нови попадения.
С други думи, стратегията ви трябва да е ориентирана в посока "усмихнете се момчета, сега е моментът да опитате шанса си, защото случайно съм свободна за кратко"...
Определяне на публиката
За да си постигнем целите, трябва много ясно да преценим към кого точно ще насочим нашето послание и как най-умело да манипулираме онзи, когото визираме.
Така че, ако преследваме противното бившо гадже и знаем, че припада по всеки чифт крачета, дето му се мернат, преценете качествата на своите. При положение, че гледката си струва, се пускате по съблазнителни роклички, докато свят му се извие...
Ако крачетата не са най-силната ви страна, заминавате спешно на фитнес и после - пак номерът с рокличките, само че в по-умерени дължини.
И не забравяйте да си изградите като задължителен стереотип на поведение закачлив дружески оптимизъм. Нещо като "аз съм положително настроена, оптимистична и яка мадама, ама ти стой на една ръка разстояние"...
Ако ще се целим в потенциалните гаджета, главното, което може да ги съблазни, е:
1. Ясно декларираната информация "свободна съм и необвързана".
2. Още по-ясно изразеното послание "мисля да изкарам весела ваканция в забавна компания".
3. Съвсем ясното "аз съм приятелски настроена и всички се избиват да са близо до мен."
Почти оформихме картинката
Остава ни само да изберем медиите и техниките, които ще ни представляват и ще ни свършат най-добра работа.
Значи, ако се стремим към въпросното подло гадже, преценяваме с кого общува най-често и той става наша трибуна... Примерно, приятелят на презряното гадже - завъртате се два-три пъти пред него шармантна и фриволна и във видимо най-добро настроение.
Няма начин приятелят да не изкоментира: "Ей, ама Тинчето е истинска кобилка - не разбирам защо я изпусна..."
Две мнения няма - на младежа ще му докривее, а ние това искаме, нали...
Друг номер е да доверите на някой общ приятел нещо, което специално сте обмислили, и да го помолите да пази строга тайна... Например, как еди кой си е такъв или онакъв в еротично отношение.
Ама го споделяте като много строга тайна! Няма начин до няколко дни тайната да не се знае и от глухите врабчета, просто ви гарантирам...
А така ще се говори за вас - независимо какво. Може на това да му се вика "черен PR", ама си е PR, нали - и ще допринесе за популярността ви...
А въпросът е да сте на гребена на вълната в средите, в които се движите, спор няма. И да използвате максимално целия потенциал на вашата популярност. Колкото до кампанията по подбор на ново гадже, действайте колкото се може по-бързо, щото лятото не чака...
Излезте на кафе с най-голямата клюкарка на тайфата и много тайно й споделете, че между вас и Жоро положението е неспасяемо катастрофично и вие го освобождавате състрадателно от своите грижи... и колко хубаво ще е от тук нататък... как смятате да направите няколко вихрени купона у дома, за да се насладите на свободата (а истината е, че така ще си улесните кастинга за нещо по-свежо :-))...
Няма начин клюкарката, милата, да не докладва на цялата банда дословно, а и обещавам, че няма да пропусне да изкоментира жизнеността, с която посрещате ситуацията.
Или пък подшушнете някому какви изумително високи отзиви дава досегашното ви гадже за еротичните ви таланти... "но за жалост в една връзка нещата не се ограничават само със секса, нали"...
Каквото искате залагам, че клюката, която сама пускате най-небрежно, ще обиколи света за 48 часа... Така че, кандидатите са на лице, вие само организирайте РR кампанията.
И всички ще смятат, че сте с огромни възможности и суперинтересни, направо връх...
Ами, цялата работа е да знаете какво точно искате и накъде да тръгнете, за да го постигнете. Останалото е просто цветът на червилото.
Собствена PR кампания
Как да си хванем гадже по учебник? Формулата на успеха разкрива Джеси Кънева в сп. AZ (AZmagazine.bg). Ще е полезно за всички ни, ако си изработим по една стройна PR стратегия, според която да се движим в остатъка от лятото, съветва тя.
7 август 2004, 06:49
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!