40% от регистрираните 3,3 млн. превозни средства у нас са на над 20 години, каза началникът на КАТ към Дирекция "Национална служба полиция" полк. Алекси Стратиев на форум за европейските изисквания към обществените превози.
Той отчете, че 25% от автопарка на страната е на възраст между 15 и 20 години, 23% са автомобилите са от 11 до 15 годишни, само 6% са 5-10 г., а на по-малко са едва 4.16%.
Само през 2005 г. са регистрирани 209 хил. МПС, от които новите са 39 хил., а 170 хил. - втора ръка. Най-висок е делът на новите коли при влекачите, което дава шанс на международните ни превозвачи да са конкурентни на европейския пазар, каза Стратиев.
Според зам.-министъра на транспорта Георги Петърнейчев попълването на автопарка с нови автомобили ще бъде гаранция за намаляване на произшествията и повишаване качеството на транспортните услуги.
Неправоспособните водачи са твърде сериозен проблем, а произшествията по тяхна вина се увеличават и са на трето място по причини за катастрофи, изпреварвани само от употребата на алкохол и превишената скорост, заяви шефът на КАТ.
Всички издадени в България шофьорски книжки се признават в ЕС, както и всички европейски - в България. С някои страни имаме сключени споразумения за издаване на местно свидетелство за правоуправление на базата на съответния български документ без полагане на нов изпит, бе отчетено на форума.
Началникът на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" (RTA.government.bg) Володя Киров заяви, че в скоро време изпитите за шофьорска книжка трябва да станат анонимни, макар и да не посочи конкретен срок за това.
В агенцията са постъпили множество сигнали за купуване на изпити, но те били анонимни и трудно доказуеми. Въвеждането на новия вид теоретичен изпит за правоспособност обаче ще срещне сериозна съпротива в определени кръгове, тъй като щели да бъдат "настъпени много сериозни интереси", смята Киров.
Начинът, по който се събират пътните данъци, ще бъде променен, заяви пък министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Много по-справедлива, но и по-скъпа е електронната система на отчитане, добави той.
Предстои изготвянето на бюлетин, в който ще са описани всички изисквания на ЕС към работещите в транспорта, стана ясно на форума.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!