0

- Господин Сандов, как оценявате развитието на пазара на нови автомобили през тази година?

- Ако човек гледа цифрите, няма как да не си помисли, че е успешно. Ръстът тази година ще бъде между 40 и 50%. Това са около 35 000 продадени нови автомобила от всички марки.

За територията на страната, населението и пътищата това е поне два пъти и половина по-малко, отколкото трябва да бъде. Причината е, че все още жизненият стандарт в нашата страна не позволява на средния българин да има една или две коли.

Но в следващите 4-5 години пазарът на нови коли ще достигне към 50 000 броя годишно. А след 8-10 години вече ще се доближим до тези 80 000-100 000 автомобила.

Вносът на стари автомобили постепенно ще започне да намалява и ще стане изравняване, дори броят на новите автомобили ще бъде по-голям.

- Какви инвестиции са нужни на вашия бизнес, за да може да се развива по-успешно, и как ги осигурявате?

- Необходими са сериозни инвестиции в търговската и сервизната мрежа. Те трябва да бъдат дългосрочни или най-малкото средносрочни. В момента ползваме такъв заем от Насърчителна банка за изграждането на центъра ни във Варна.

В Божурище пък изграждаме най-големия си център, който ще бъде своеобразно автоселище. Там клиенти и посетители ще имат възможност да се ползват с придобивките на нови услуги и развлечения.

Идеята е клиентът да отиде там като на почивка, да ползва услугите на сервиз, да проучи за евентуална покупка на кола и т.н. Надяваме се да го завършим догодина или до средата на 2007 г.

Въведохме нови центрове в Пловдив, Варна, Стара Загора и Сливен. Предстои да открием и във Велико Търново, във Видин, в Благоевград и др. Използваме кредити и за нашата лизингова дейност.

Ние сме един от най-големите лизингодатели. На лизинг се продават повече от 70% от автомобилите, за което са необходими средства. Естествено немалка част от тях са наши собствени, а останалата част е от банкови кредити.

Общо взето, нямаме проблеми с осигуряването на нормално кредитиране, тъй като това е сектор, който се развива и ще продължава да се развива динамично. Кредитният риск не е голям и това го показва развитието на пазара не само в България, а и в целия свят.

- Какви са основните разлики между нашия и европейския пазар на автомобили?

- В общи линии няма разлика. И в търговската, и в сервизната и производствената дейност ние отговаряме напълно на изискванията на "Ситроен" (Citroen.bg) - такива, каквито са за цяла Европа и за света. Единственaтa разлика е, че у нас автомобилите са по-евтини с около 10-15% от европейските.

- Какъв е интересът към замяната на стари за нови модели?

- Това е много успешна схема. Ние засега я прилагаме в България като замяна на стар "Ситроен" с нов, но предвиждаме, и то съвсем скоро, замяна на всички видове стари автомобили с нови. Макар че тези схеми трудно се разработват у нас.

В Европа старият автомобил обикновено се оценява ниско, без това да зависи особено много от срока на експлоатация и др.

- Има ли някакви нови изисквания и предизвикателства пред вашия бранш във връзка с периода преди присъединяването към ЕС?

Предизвикателства от гледна точка на изискванията на конструкторите на автомобили към техните дилъри и техните вносители в страната няма, защото ние отдавна сме на необходимото ниво.

Новото е, че по приетите наредби в ЕС от 2007 г., когато станем негови членове, вече ще има свобода на дилърите - както за продажба, така и за сервиз, и за резервни части.

Така че освен нашите дилъри, които имаме, може да се появят и други, които да поискат да ни станат такива.

- А какви са изискванията на ЕС в тази област?

- Автомобилът, който се внася, трябва да бъде хомологиран. Това означава документите му да доказват, че той може да се внесе, че отговаря на европейските изисквания.

Това означава новите автомобили да представят документите си за хомологация пред КАТ и пред министерството на транспорта. Другото, което съществува в много държави, е това, че автомобилите за служебни цели са освободени от ДДС.

Това също е въпрос, който би трябвало да се разреши. Засега у нас е позволено лекотоварните автомобили и тези с повече от седем места да са без ДДС.

- Според Вас необходими ли са някакви стимули от страна на държавата спрямо вносителите на автомобили?

- В момента някакви особени стимули няма, например облекчения в зависимост от екологичните норми. Нерешен все още е проблемът с вноса на употребявани автомобили. Предстои тези въпроси да бъдат регламентирани както в другите страни.

- Какви са плановете на "Ситроен" до края на годината?

- Ще продължим разширяването на търговската и сервизната мрежа. Ще открием няколко нови представителства. Ще разширим гамата на предлаганите модели с малкия "Ситроен С1" и флагмана - С6.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Развръзка в детска градина "Теменужка"

Развръзка в детска градина "Теменужка"

България Преди 10 минути

Учителка е отстранена, директорът напуска

Борисов: Да ме изберат за премиер и ще влезем в еврозоната

Борисов: Да ме изберат за премиер и ще влезем в еврозоната

България Преди 1 час

Той обясни, че е изпратил благодарствен SMS на Урсула фон дер Лайен

<p>Наруши ли Русия договора със САЩ за стратегическите оръжия</p>

Каква е разликата между хиперзвукова ракета и междуконтинентална балистична ракета?

Свят Преди 3 часа

Хиперзвуковите ракети и междуконтиненталните балистични ракети са предназначени за различни цели и работят с различни механизми

Майка призна, че е убила 7-годишния си син

Майка призна, че е убила 7-годишния си син

Свят Преди 4 часа

„Това беше трагичен инцидент, при който полицаи разследваха смъртта на малко дете от ръцете на майка му“, съобщи главен инспектор Уилямс

<p>Лидерският провал на Шолц</p>

Липса на човешка емпатия и политическа смелост: Лидерският провал на Шолц

Свят Преди 4 часа

Партията на Шолц изглежда решена да се провали безславно

7-те тайни за красота и младост на Деми Мур

7-те тайни за красота и младост на Деми Мур

Любопитно Преди 5 часа

Каква е тайната на красотата на актрисата, прочетете в материала

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Свят Преди 5 часа

Алабама извърши третата в страната екзекуция с използване на азотен газ

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Любопитно Преди 5 часа

Лопес вярва, че „малко флирт може да подобри имиджа ѝ“

<p>Кремъл: Ракетата беше предупреждение към Запада</p>

Кремъл: Хиперзвуковата ракета беше предупреждение към Запада

Свят Преди 6 часа

Русия "ясно демонстрира" как ще изглежда отговорът ѝ

Снимката е илюстративна

Мъжът, инсценирал смъртта си, изпрати 24-секундно видео

Свят Преди 6 часа

24-секундното видео, което Боргуордт е изпратил на властите, е заснето в стил селфи и го показва в апартамент с бели стени

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

България Преди 6 часа

Финалното решение ще бъде взето декември, добави премиерът

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

България Преди 6 часа

"България подкрепя независимостта, интегритета и безпристрастността на МНС в отговорната му мисия да разследва най-тежките престъпления по международното право"

<p>Режат ръце, изтръгват нокти, изгарят хората живи</p>

Журналист разкри тактиката на Вагнер за дезинформация в Африка

Свят Преди 7 часа

"За мен е важно да споделя тази история, за да може да се въздаде справедливост"

„Нанесох много вреди“: Дензъл Уошингтън разказа за злоупотребата си с наркотици и алкохол

„Нанесох много вреди“: Дензъл Уошингтън разказа за злоупотребата си с наркотици и алкохол

Любопитно Преди 7 часа

69-годишният носител на „Оскар“ е трезвен от почти 10 години

<p>Истинската история на Пепеляшка</p>

Истинската история на Пепеляшка

Любопитно Преди 7 часа

Коя е всъщност Пепеляшка и колко мрачна би могла да бъде тази приказка