"Самсунг" измести "Шарп" от първото място на пазара за LCD телевизори през четвъртото тримесечие на 2006 г., сочи ново проучване на компанията iSuppli. Досегашният водач пада чак на четвърта позиция.
Драматичните събития на пазара на LCD телевизори се дължат на бързия прогрес на конкурентите на "Шарп" и техните умения да извлекат полза от ниските цени по време на празниците, коментират анализаторите в DigiTimes.com.
Samsung превзе първото място на пазара с 16,8% дял от продажбите на LCD телевизори през последното тримесечие, което е увеличение с 3,3%, в сравнение с дела на компанията през третото тримесечие.
На второ място излиза "Филипс" с 15,1% от пазара, а "Сони" заема трета позиция с 13,1% дял.
"Шарп" остана на четвърто място с 11,4% пазарен дял, като бележи спад спрямо третото тримесечие, когато държеше 13.9% от пазара.
Друга изненада е, че LG дори не е в първите пет на класацията, а пазарният й дял в края на 2006 е 7,8%.
Това е силен удар за "Шарп", която доминираше в продажбите на LCD телевизори още от началото на 2006 г. Преди пазарният й дял да намалее рязко, компанията успяваше да поддържа значително разстояние между себе си и конкурентите.
Това вече не е така, заключават от iSuppli. За цялата 2006 година, "Шарп" остава на трето място по продажби на LCD телевизори с 13,3% дял. "Самсунг" е първи с 14,6%, а "Филипс" завършва на втора позиция с дял от 13,4%.
"Филипс" обаче е безспорният номер едно на пазара в Северна Америка. Продажбите на LCD телевизори там през последното тримесечие на 2006 г. стигнаха 4 млн., което е увеличение с 30% спрямо предходното тримесечие.
Компанията води на този пазар с дял от 17,2%, "Самсунг" я следва с 12,4%, а делът на "Шарп", която заема трето място, е 10.5%.
Разглеждайки цялостния пазар на телевизори, независимо от вида им, "Самсунг" продължава да води в световен мащаб през последното тримесечие на 2006 г. с дял от 11,2% от продажбите.
Южнокорейският гигант стана производител №1 на телевизори през третото тримесечие на 2006-а, като измести от върха LG.
"Филипс" пък скочи от четвърта на втора позиция в края на 2006 г., увеличавайки продажбите си на LCD телевизори, което позволи на компанията да завърши годината с 9,6% дял от целия пазар на телевизори.
Трети остава е LG с 9,3% дял, на четвърто място се нарежда TCL с 7,7%, а "Панасоник" не успя да влезе сред първите пет със своя дял от 5,4%.
Пазарът на телевизори достигна увеличение с 19% за последното тримесечие на 2006 г. с продажби от 56,8 млн., в сравнение с продажбите през третото тримесечие, които бяха 47,6 млн.
Продажбите на LCD телевизори са се увеличили с 48%, докато тези на плазмените телевизори (PDP, plasma display panel) са нараснали с 27% през четвъртото тримесечие.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!