Ил лия винаги е имала с какво да се похвали, като това със сигурност не са само пиците. Темпераментните южняци от векове се славят като почитатели на красотата във всичките й измерения. Когато пък стане въпрос за автомобили, тогава всеки от наследниците на Древния Рим реагира с високомерна усмивка - при това не без основание, тъй като от години е известна максимата, че италианците са майстори на очарователната външност при четириколесните. Е, когато се заговори за качество на техниката по автомобила южняците предпочитат да си мълчат, защото е вярно и това, че няма по-капризни и трошливи возила от тези, произведени на Ботуша. Какво обаче бихте казали за симбиозата "опияняващ италиански чар и прецизна германска изработка"? Резултатът може да бъде само един - шедьовър. А за да бъдем по-конкретни ще кажем, че фиестата на четири колела, с която ще ви запознаем този път, е получила изкусителния си облик в студиото ItalDesign, а бурния си нрав дължи най-вече на баварските майстори от BMW. Европейският атлет носи названието BMW Nazca M12 и е пълно отражение на успешното италиано-германско сътрудничество от началото на 90-те години на миналия век.
Външността на бегача говори максимално за лютия му нрав
Широката, издължена и силно скосена предница на автомобила още от пръв поглед подсказва, че пред вас се намира автомобил, който не познава компромисите на пътя, а всяко сядане в него означава ново преодкриване на удоволствието от управлението на класически суперкар. Типичната за возилата с марката BMW от онова време радиаторна решетка пък по безапелационен начин подсказва за солидното донорство на мюнхенския концерн. Максимално скосеното и заоблено предно стъкло не само се оказва надежна защита пред насрещния вятър, но и спомага за постигането на по-добър коефициент на аеродинамика. Мощните въздухозаборници разположени към задната част на атлета довършват внушителния вид на спринтьора. Относно цялостното излъчване на BMW Nazca M12 може да се каже единствено, че ItalDesign е навсякъде - линиите излъчват перфектна хармония и едновременно с това добре премерена доза агресия.
При технологиите властват германските стандарти
V-образният дванадесетцилиндров двигател, с който е оборудвана бегачката, е в състояние да задоволи вкусовете и на най-взискателните почитатели на високите скорости. Работният обем на халата е 4998 кубически сантиметра, като средноразположеното сърце мобилизира 300 конски сили при 5 200 об./мин. Пиковата си стойност от 450 Нм максималният въртящ момент достига при 4 200 об./мин. В оборудването е използвана и петстепенна механична спортна скоростна кутия. Монтирани са и дискови спирачки Brembo отпред и отзад. Окачването е независимо.
При най-важната статистика за един спортен автомобил, а именно максимална скорост и ускорение, BMW Nazca M12 може да мери мускули с най-добрите екземпляри предназначени за чист спорт, създадени някога. Италиано-германската виелица движи стрелката на скоростомера до 346 км/ч, като едва при тази стойност натискът върху педала на газта спира да дава резултат. Ускорението пък е направо убийствено и ако изпитвате страх от резките промени в средата по-добре не опитвайте. От 0 до 100 км/ч "куршумът" излита за 3.7 секунди...
За съжаление BMW Nazca M12 никога не успява да избяга от статута на концептуален автомобил и единственият начин да се срещнете с него е ако посетите изложбения център на концерна BMW в Мюнхен. Баварците и досега отказват да разкрият каква е била стойността на возилото в годината на създаването му (1991), но по оценки на специалисти цената му днес не би била по-малка от 650 000 щатски долара.
Италианската гордост на баварците (Мания)
Италия винаги е имала с какво да се похвали, като това със сигурност не са само пиците. Темпераментните южняци от векове се славят като почитатели на красотата във всичките й измерения. Когато пък стане въпрос за автомобили, тогава всеки от наследниците на Древния Рим реагира с високомерна усмивка - при това не без основание, тъй като от години е известна максимата, че италианците са майстори на очарователната външност при четириколесните.
12 декември 2002, 15:24
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!