Н ай-голямата компания за търсене в интернет "Гугъл", и нейният подгласник "Яху" отложиха широко коментираната рекламна сделка помежду си.
Реализацията на проекта ще се забави поне до края на годината, за да могат антимонополните органи на САЩ да анализират последствията от партньорството на основните конкуренти в интернет търсенето, информира TechNews.bg.
"Гугъл" и "Яху" подписаха споразумение през юни, след провала на преговорите за поглъщане на "Яху" от "Майкрософт". Съгласно договора реклами от системата на "Гугъл" ще се показват в продължение на четири години на страниците с резултати от търсене в "Яху".
Споразумението важи за територията на САЩ и Канада и включва опция за удължаване с 6 години, така че общият срок на договора може да достигне 10 години.
В индустрията обаче се чуха гласове, че сделката, с която двете компании поемат контрола на 90% от рекламния пазар, ще се отрази негативно на конкуренцията и ще ограничи избора на рекламодателите. Резултатът би бил повишаване на цените за реклама в интернет.
След като повече от три месеца разглежда казуса, американското правосъдно министерство не можа да излезе с окончателно решение.
Това накара "Гугъл" и "Яху" да отложат старта на партньорството, за да дадат допълнително време на антимонополните органи. Очаква се договорът да бъде одобрен или отхвърлен в рамките на настоящата година.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!