Рекламният хайп, съпътствал дебюта на процесорите Intel Atom, създаде впечатлението че корпорацията икономичните 45-нанометрови чипове за ключов продукт в света на мобилните телефони, както и бюджетните мобилни и настолни компютри.
Едно скорошно изказване на шефа на компанията Пол Отелини, обаче, поне в известна степен бележи промяна на визията Diamondville и неговите наследници.
Помолен от репортери да коментира позиционирането на Atom в продуктовата гама на Intel и влиянието, което оказва на продажбите на други бюджетни процесори като Celeron, например, той отговаря:
„Не разглеждаме [Atom] като алтернатива на Celeron. Погледнете произволен нетбук, базиран на Atom – тези машини са по-малки, с ограничен функционален набор, по-малки екрани и са таргетирани към онези, които си купуват мобилен компютър за пръв път, или пък това е втори, трети, четвърти и прочее домашен компютър. И дума не може да стане за евентуална канибализация.”
Отелини допълва:
„Производителността на Centrino (мобилен процесор от високия клас) е над три пъти по-висока спрямо тази на Atom. Бюджетният процесор е нещо, което повечето от нас не биха ползвали.”
По рано през март, непосредствено след дебюта на Atom и Centrino Atom, шефът на Intel заяви, че процесорът отваря пътя на компанията към нови пазари с обем $40 млрд.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!