С ветовните продажби на дисплеи за е-книги ще достигнат 18,3 милиона броя през 2012 година, което е средногодишен ръст от 161% спрямо пазара през 2007, оценен на 150 000 бройки.
Сегментът ще генерира приходи от дисплеи за е-книги в размер на 291.2 млн. долара, или 143% ръст, в сравнение с 3.5-те млн долара от миналата година, сочат данните на компанията iSuppli.
E-книгите са електронни версии на хартиените книги, които позволяват на потребителите да четат текст в цифров формат.
Съдържанието на книги, вестници и ръководства става все по-достъпно в дигитална форма чрез тънки и леки портативни устройства за четене, които издържат дълго време на батерии.
Устройството Kindle на Amazon доказа, че има голям пазар за е-книгите. iSuppli очаква продажбите на този нов тип джаджа да достигнат 1 милион бройки до края на 2008 година.
Само за първото тримесечие са продадени повече бройки от Kindle, отколкото през цялата 2007-а година.
Е-книгите ще се търсят от секторите на образованието, потребителската електроника, за професионални приложения, например за ръководства и продуктова информация, както и от военните.
Най-популярният размер на дисплей за е-книга е 6 инча, като средната цена на такъв продукт е 23 долара, по данни на iSuppli.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!