Най-голямата група за бизнес медии ще издава Computerworld, PC World, CIO, Digital World и NetworkWorld
“Икономедиа” АД купи “IDG България” ЕООД. Българската група за бизнес медии става 100% собственик на компанията, която издава вестник Computerworld, списанията PC World, CIO, Digital World и NetworkWorld. Досега дружеството беше собственост на американската компания IDG (International Data Group), която е най-големият международен издател в областа на информационните и компютърни технологии. Сделката беше финализирана в края на миналата седмица. Новозакупеното дружество става лицензиант на International Data Group за България. То ще продължи да развива изданията, он-лайн продуктите и събития за професионалисти с марките на IDG. “Покупката на “IDG България” е част от стратегията на “Икономедиа” за инвестиции в специализирани бизнес издания. Ние следваме мисията си да информираме хората, които вземат решения в бизнеса, като им предоставяме все по-детайлна и професионална информация в различните браншове. IT -индустрията е най-бързо развиващата се през последната година в България, а “IDG България” е пазарен лидер сред медиите за информационни и компютърни технологии. Така че сделката е логична стъпка. Партньорството с International Data Group ще ни осигури и достъп до глобални know how, информация и идеи, които да са полезни за нашите читатели”, коментира Иво Прокопиев, председател на борда на директорите на “Икономедиа”. Нов управляващ директор на “IDG България” става Недялка Йоловска, която досега беше заместник-директор и мениджър на списание CIO и отговаряше за бизнеса с конференции на компанията. За “IDG България” “IDG България” ЕООД е създадена през 1990 г. и е водещият издател в областта на информационните технологии в България. От 1997 г. компанията е 100 % собственост на американската компания IDG (International Data Group), най-големият международен издател в областа на информационните и компютърни технологии с над 300 заглавия и 150 сайта в 75 държави. Принадлежността към международната компания с високи стандарти в издателския бизнес, съчетана с усилията и професионализма на екипа са превърнали IDG и изданията й в България в уважаван и авторитетен източник на информация. В портфолиото на “IDG България” влизат: Вестник Computerworld е най влиятелното седмично издание в областта на IT бизнеса. Има тираж от 5000-6000 броя, от които 4000 се разпространяват по абонамент. Читатели на вестника са IT мениджъри, мрежови и телекомуникационни администратори и специалисти, административни и технически специалисти от бизнеса и публичния сектор. Списание PC World e насочено към индивидуални консуматори и SOHO пазара. С тираж от 11-12 000 броя, от които 3500 абоната, това е най продаваното списание за информационни технологии в България. Месечното списание CIO излиза от началото на 2005 г. и е ориентирано към ръководителите на информационни отдели, мениджърите на проекти по създаване, внедряване и развитие на информационни системи, изпълнителни и ресорни директори, ангажирани с изграждането на информационната инфраструктура. Списание NetworkWorld, което излиза веднъж на 2 месеца, e единственото специализирано българско издание в областта на мрежите и телекомуникациите, най-бързо растящата област от информационните технологии. Digital World е двумесечно списание, което таргетира ползвателите на цифрови технологии в дома. Изданието се разпространява с филм, записан върху DVD. IDG България развива и онлайн изданията на www.computerworld.bg, www.pcworld.bg, www.cio.bg, www.digitalworld.bg и nww.idg.bg. Най-бързо развиващ се е IDG.BG, който през последните месеци се превърна в един от водещите български сайтове за новини, цени и услуги в областта на информационните технологии. Компанията подготвя и няколко електронни бюлетина: e-Daily, i-Security, Бази данни и ERP системи, Мрежи и комуникации, Програмиране и Bulgarian IT Market Weekly Rеview. Сред основните дейности на IDG България е организирането на форуми и събития за професионалистите в IT индустрията. За “Икономедиа” “Икономедиа” АД е втората по големина издателска група в България и най-голямата компания за бизнес медии в страната. От началото на 2005 г. групата е част от Verlagsgruppe Handelsblatt – най-голямата медийна компания в областта на финансовата и бизнес информация в Германия. «Икономедиа» е 50% собственост на Verlagsgruppe Handelsblatt и 50% на българската “Агенция за инвестиционна информация” ООД. “Икономедиа” издава деловия всекидневник на България – “Дневник” и най-влиятелния седмичник “Капитал”. Освен вестници, за хората, които вземат решения, “Икономедиа” издава лицензните списания Business Spotlight (за изучаване на английски език) и Foreign Policy (за глобална политика, икономика и идеи), както и професионалните списания HoReMag (за професионалистите в туризма), «Ютилитис» (за ютилити бизнеса), «Регал» (за търговията с бързооборотни стоки) и MD (специализирано издание за лекари). Заедно с АСИ ООД, «Икономедиа» издава и водещия седмичник за строителство и инвестиции «Строителство Градът» и месечното списание за недвижими имоти «Индекс Имоти». В портфолиото на медийната група са и сайтовете www.capital.bg, www.dnevnik.bg и порталът за HR, работа и образование www.karieri.bg.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!