Еа а от водещите нискотарифни авиокомпании "Ийзи джет" (easyJet.com) стана първата, която поиска строго законодателство за по-чисти и екологични самолети.
Превозвачът настоя да се сложи край на старите и неефективни машини и да се въведат задължителни законодателни стандарти за вредните емисии в самолетната индустрия.
Компанията настоява за мерки, които да доведат до 40% намаление на отделяния въглероден двуокис при следващото поколение самолети за гражданската авиация.
Минимални стандарти за ефективност, касаещи шума, дизеловите двигатели, хладилниците и много други продукти вече са внесени на законодателно ниво.
Ако оставим старите самолети на земята и използваме нови екологични машини, можем да намалим общите емисии в авиацията и да се борим с климатичните промени, аргументира се преди дни на пресконференция в Лондон Андрю Харисън, главният изпълнителен директор на "Ийзи джет".
Стандартите да се въведат на три етапа, като се започне със самолети за къси разстояния, предлага компанията. За тези полети в момента се използват машини "Еърбъс A320" и "Боинг 737", които са вече над 20-годишни.
"Ийзи джет" предлага още:
- до 2015 г. всеки нов вид самолет да отговаря на стандартите за въглеродни емисии;
- до 2024 г. авиокомпаниите да не могат да добавят към флотилията си нови машини, които не отговарят на тези стандарти;
- до 2030 г. превозвачите да нямат право на полети със самолети извън стандартите.
Съгласно предложението на "Ийзи джет", Международната организация за гражданска авиация ИКАО трябва да даде старт на процеса, като гарантира глобален обхват и консенсус по определянето на стандарти и времеви срокове за видовете самолети.
Според компанията тези параметри трябва да се прилагат за всички развити страни, а правителствата да участват активно във финансирането на проучвания.
"Авиацията се нуждае от глобално решение. Първият инстинкт на правителствата е да облагат с данъци, но това няма да доведе до устойчива авиация, тъй като растежът на индустрията е концентриран в Китай и Индия.
Стъпката за промяна на технологиите е в процес на подготовка и ние се нуждаем от стриктно законодателство за стандарти на емисиите, което да бъде въведено колкото е възможно по-скоро", коментира Андрю Харисън.
Тъй като повечето самолети се произвеждат в Европа и Америка, строгите изисквания за емисии още при източниците на производство ще доведат до глобални екологични ползи, вярват от "Ийзи джет".
"Ийзи джет": Да хвърлим старите самолети
Една от водещите нискотарифни авиокомпании поиска строго законодателство за по-чисти и екологични машини в гражданската авиация
30 ноември 2009, 15:40
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!