Кп пютърните програмисти са на мнение, че Windows-а бил като Тамагочи - играчка за възрастни. Гледаш го, чистиш му, грижиш се за него, радваш му се, сън не те хваща и накрая пак умира. В сферата на автомобилите също има "играчки", които обаче са далеч по-надеждни от електронните си аналози. Сега ще стане дума за всъдеход, приличащ на уголемена детска играчка, но представляващ отличен вариант за градско возило с повишена проходимост. Ще си говорим за една, сравнително непозната у нас японска фирма, наречена Daihatsu и по-точно за модела и Terios. Това е един от най-малките "паркетни" всъдеходи, който не притежава силата на Cruiser или Patrol, но проходимостта му е много по-добра от тази на стандартните малолитражки с предаване 4х4. По-високият клиренс и специфичния диференциал с ограничение на приплъзването превръщат Terios в оптимална малка кола за зимни условия. Но да започнем детайлния оглед отвън навътре.
Екстериор
Ако видите отдалеч Terios и редом до него няма други автомобили, ще помислите, че това е пълноразмерен всъдеход. Доближите ли, ще се убедите, че возилото е от групата на т.нар. "джипове", но в умален вариант. В чертите се забелязва сходство с някои от моделите на друг японски автомобилен концерн, но това е напълно обяснимо. Компанията Daihatsu е част от групата Toyota и е специализирана в производството на компактни возила. Terios се предлага в два цвята - основен и допълнителен, обхващащ долната част на каросерията.
Надкалниковите "арки" са продължение на ефектните брони, като са свързани с масивни странични лайсни. Този "пояс" освен, че се явява своеобразна защита, придава на автомобилчето повече солидност. Задните светлини са изнесени високо нагоре, следствие от модерното напоследък течение в автомобилостроенето. Единствено малките предни фарове и скромната радиаторна решетка придават "миловиден" облик на "япончето". Голямото ветроупорно стъкло създава усещане за простор в салона и предлага отлична видимост.
Интериор
Въпреки че изглежда просторен, салонът е доста малък. Той е подходящ най-много за четирима - водач и трима пасажери. В предната си част купето предлага значително по-голям комфорт. Малките седалки са удобни, ергономични, но подчертано твърди. Те са идеални за кратки разстояния, но ще ви стане "тясно" при по-дълго пътуване. Все пак Terios не е предназначен за околосветски пътешествия. Отзад пространството ще предложи най-голямо удобство на деца до десет годишна възраст. При по-ръстови пасажери нивото на комфорт спада значително. Иначе уредите на арматурното табло са информативни и стандартни, като единственото екстравагантно решение е синият цвят на циферблатите. В приборите няма да забележите разточителства като компас и креномер - уреди неизменно присъстващи в оборудването на всъдеходите от "тежката артилерия". Като още един незначителен недостатък може да се отбележи малкото разстояние от ляво на водача, което затруднява натискането на съединителя. Ако това Ви се струва твърде голямо неудобство, можете да доплатите за вариант с автоматична скоростна кутия. Пластмасовите детайли по вътрешната част на каросерията изглеждат евтино и елементарно, но иначе се характеризират с добро качество. Багажното пространсто също е малко. Обемът му е само 205 литра, но и този проблем е решим. При сгъната задна седалка товарният отсек може да се увеличи до 538 литра. Естествено, превозването на трима пасажери и обемисти товари е несъвместимо. Интересен е фактът, че петата врата се отваря също настрани заедно със стъклото.
Двигател
На пръв поглед 1.3-литровият агрегат изглежда слабичък. Съвременната му концепция (циндров блок и глава, изработени от олекотени сплави, четири клапана на цилиндър и наличие на инжекцион), облекчава значително работата и позволява развиването на 86 к.с. Предвид лекото купе мощността е отлична, факт, предполагащ много добра динамика. "Паспортните" харатеристики на Terios не впечатляват особено (от 0 до 100 км/ч. - 16.1 сек.) В града "япончето" се представя повече от достойно. "Нервното" двигателче има необходимия ряз, икономично е и доста безшумно. Спирачната система си върши отлично работата, а окачването също заслужава уважение. То е твърдо, но малкияt автомобил е сравнително устойчив въпреки високия център на тежестта. Понеже базата е къса, при неравности Terios подскача с четирите колела едновременно. За щастие добрите амортисьори омекотяват донякъде друсането. Късото междуосие е причина и за нестабилността при рязко спиране, както и трудното връщане в желаната траектория при евентуално поднасяне.
Цена
Като цяло Daihatsu Terios е интересно возило. Благодарение на достатъчно опростени технически решения, лекота на управление, практичност, добро качество, надеждност и необичайна външност, колата бързо намира своята пазарна ниша. Цената не е най-ниската, но е прилична. Предвид доста по-качествената изработка от основния конкурент Jimny, парите определено си заслужават.
Играчка за възрастни (Пазарът в България)
Компютърните програмисти са на мнение, че Windows-а бил като Тамагочи - играчка за възрастни. Гледаш го, чистиш му, грижиш се за него, радваш му се, сън не те хваща и накрая пак умира. В сферата на автомобилите също има "играчки", които обаче са далеч по-надеждни от електронните си аналози.
4 март 2003, 18:29
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!