Я понската компания "Тошиба" и корейската "Самсунг" оглавяват най-новата класация за опазване на околната среда на "Грийнпийс", отнасящи се до производители на потребителска електроника.
Списъкът, публикуван във вторник, оценява най-големите компании в сектора на базата на тяхната политика за рециклиране и съдържанието на токсични химикали в техните продукти.
"Тошиба" е направила гигантски скок в сравнение с миналата класация, изкачвайки се с шест позиции нагоре, за да застане на върха заедно с предишния лидер "Самсунг".
Тази промяна се дължи на действията на компанията, свързани с поемането на грижата за електронните отпадъци, които се натрупват, когато потребителите изхвърлят своите продукти.
Допреди известно време японската компания бе член на обединение на електронните производители за отговорно рециклиране (EMCRR). Това е американска организация, която печели от това да кара потребителите да поемат част от разходите за рециклиране. Японският гигант обаче, по примера на няколко други производители, напусна тази организация.
Някогашният лидер в класацията на "Нокиа" отново е получил черни точки заради своята програма за приемане на продукти обратно и тяхното рециклиране.
Преди време от организацията за защита на околната среда откриха, че служители на мобилния гигант във Филипините, Тайланд, Аржентина, Русия и Индия не са знаели за тази програма, а освен това детайлите по нея не са били преведени на местния език. Сега се виждат подобрения в тази насока, но Русия и Индия все още са проблематични.
Едно от най-големите изкачвания в класацията, която съществува от август 2006 г., е направено от "Епъл". Компютърният производител е увеличил резултата си с 2,7 точки до 6,7 в последното издание на класацията. Това се дължи на новите продукти на компанията, като MacBook Air, които използват по-малко токсични химикали, обясняват от "Грийнпийс".
Японската "Нинтендо", производител на изключително популярната конзола за игри Wii, остава закована почти на дъното. Компанията влезе за пръв път в предното проучване на природозащитната организация, когато стана и единствената, получавала резултат 0 точки.
В новия списък нейният резултат се е вдигнал на 0,3 точки. Причина за тази ниска оценка е провалът на компанията да достави подробна информация за своята политика, отнасяща се до опазването на околната среда.
Следващото издание на класацията се очаква да се появи през месец юни. Критериите в него ще бъдат по-стриктни и ще включват оценка на количеството консумирана енергия, но не само на продуктите, а и на тяхното производство. Ще се отчита и дали дадена компания е спряла да използва PVC и бром в своите продукти.
Не е достатъчно да се реши само проблемът с консумацията на енергия на продуктите. Нужно е също да се намали консумацията и на производствените процеси, както и количеството изпускани в атмосферата вредни газове.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!