Никому неизвестната Май Сато от Япония получи голямата награда на международното софийско триенале на графиката.
Победителката, която няма навършени 30 години, изуми журито с изключително маниашката техника на работа.
Според специалисти Сато използва чудовищно сложни като изпълнение и комбинации похвати, които се основават на древна графична японска технология.
Всичко е абсолютно ръчно. Освен това крайният продукт се прави на много тънка хартия, а използваното лепило е от костилки на вишни.
По регламент на триеналето Май Сато трябва да направи самостоятелна изложба на следващото му издание - 2010 г.
Тази година участваха над 100 автора от 30 страни. Те представят до три творби, изпълнени в традиционни и експериментални техники.
Жури с председател Буян Филчев избра около 150 творби, които до 30 септември са показани на 2-и и 3-ти етаж на Националния изложбен център за съвременни изкуства на "Шипка" 6. Половината от творбите са на български автори.
Носителят на голямата награда от 2004 г. - Дарина Пеева, има отделна експозиция.
Организатори на събитието, което е под патронажа на президента на България, са Съюзът на българските художници, Министерството на културата, Столичната община, Държавният културен институт към МвнР.
Първото триенале е през 1975 г., а съпътстващата го изложба създава фонд от произведения на български и чуждестранни автори, които ще послужат за основаването на музей на Международното триенале на графиката.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!