Истинска жива легенда в Япония, новият шеф на френската марка наследява този път една компания в добро здраве, а от него се очаква да разпространи успеха й отвъд европейските граници.
Когато "Рено" получи контрола върху "Нисан" през 1999 г., японският автомобилостроител беше на ръба на фалита, а дълговете му надхвърляха 20 млрд. долара, припомня френското радио.
Изпратен по спешност в Токио с около 20 доброволци, Карлос Госн намира "една залязваща марка, банални модели и разпокъсан мениджмънт" и за три месеца изготвя план за възстановяване.
Терапията е болезнена - затваря три завода, съкращава 21 000 работни места и пуска 40 нови модела.
Резултатът - за по-малко от година "Нисан" стъпва на краката си, Госн си спечелва авторитета на супермениджър, а японците правят от него истинска звезда.
Наричат го Суперкарлос, Императора и Ледоразбивача, а името му се появява редовно в социологическите проучвания.
Днес "Нисан" е най-рентабилната автомобилна компания в света, а борсовата й капитализация е три пъти по-голяма в сравнение с нейния спасител "Рено" - до такава степен, че някои се питат дали все още има нужда от французите.
Заставането на Госн начело на "Рено" поражда редица очаквания, но също и някои опасения, допълва РФИ-България и дава думата на Филип Ноел, представител на синдиката Се Же Те във френската автомобилостроителна фирма. Той обаче обяснява:
"Общо взето няма паника. Защо да се тревожим, когато се знаят постигнатите от него изключителни резултати? Ето защо мисля, че Госн просто ще ни покаже ясно целите, които не той, а Швайцер е набелязал и му е предал. Репутацията му в Япония е ни повече, ни по-малко онова, на което Швайцер го е научил в "Рено" през 1997 г.
Обикновените работници не са особено разтревожени, а само някои от служителите и ръководните кадри. На тях толкова много им е говорено за Карлос Госн, особено с легендите около него, които бяха подсилени и от PR-а на "Рено". Да, наистина, известен брой служители и ръководни кадри си задават конкретно въпроси, включително, може би, и за своето бъдеще."
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!