Разкрита е група за кражба на горива от железниците, съобщи пресцентърът на МВР.
За 72 часа са задържани петима служители на БДЖ.
Иззети са 4,5 тона дизелово гориво, бензин и керосин от частни имоти в София и Ихтиман.
По данни на криминалистите част от горивата са източени от маневрени локомотиви в района на гара Искър, а по-големи количества - от цистерни, предназначени за петролна база на летище София.
Всички задържани са служители на холдинга и са им повдигнати обвинения от спецпрокуратурата за участие в организирана престъпна група за кражби на горива от железниците в особено големи размери.
За ръководител се сочи Петко Иванов, по прякор Нафтата, който има и предишни криминални прояви.
Останалите обвинени са Калоян Кърлов, Стоян Русенин, Емил Димитров и Георги Младенов. Петко Иванов е заемал длъжността ръководител на "Поделение товарни превози" в София.
Операцията е проведена от служители на отдел "Транспортна полиция" към Главна дирекция "Криминална полиция" под надзора на Специализираната прокуратура.
Средно по 1,50 лв. за литър е било продавано откраднатото дизелово гориво
от цистерните на БДЖ, съобщиха от полицията. Кражбите на групата всъщност са ставали не от пълни цистерни, а от минимум, който е оставал в товарните вагони, който не е било възможно да бъде източван при доставката на горивото на получателя.
При маневрирането на цистерните обаче групата е успявала с подръчни средства - кофи и маркучи да източи това, което е оставало на дъното на товарните вагони.
Така от една цистерна са източвани средно между 100 и 250 литра, като нейната съвместимост е около 60 тона.
В голяма част от случаите горивото е било произведено от "Лукойл" и е било предназначено или за летището в София, или за бензиностанции.
Откраднатото гориво е било продавано на частни лица, като източването на цистерната е ставало на гара Искър.
Съхраняваният дизел и керосин е престоявал в бидони в домовете на петимата задържани.
Събраните до момента доказателства сочат, че групата е действала от началото на 2011 година. Тя е осъществила кражби и продажбата на средно 10 тона горива седмично, които били източвани от цистерни и от резервоари на локомотиви.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!