В р ревни времена Китай бил управляван от жесток император. Той научил, че на един от близките острови има вълшебно растение - хризантема. Но да откъсне цветето, можел само човек с чисто сърце. Императорът изпратил 300 младежи да донесат странното растение. Завладяни от природата на острова обаче, те не се върнали и основали нова държава - Япония. С течение на времето цветето се превърнало в символ на властта. Тази легенда за произхода на Страната на изгряващото слънце обяснява любовта на "самураите" към хризантемата. Но времената се променят и в наши дни японците вече имат нов властелин, който подобно на хризантемата, от пръв поглед завладява сърцата на любителите на луксозни автомобили с висока проходимост. Разликата е, че, за да го притежавате, не е нужно да имате чисто сърце, а повечко пари. С други думи ще си говорим за новата японска хризантема Toyota Land Cruiser 3.0 D4-D Executive.
Всъдеходът, който бе представен у нас буквално преди дни, е съхранил в себе си перфектната проходимост и надеждност, качества, които са визитната картичка на всички предшественици с името Land Cruiser. Освен това новият "Император" впечатлява с модерен дизайн, по-добро качество на изработка на отделните детайли и повишен комфорт.
Екстериор
Съвременният стил на всъдехода е дело на международен екип със седалище Франция. Дизайнерската студия се нарича ED2 и е първата, създаваща облика на Land Cruiser извън пределите на Япония. След задълбочената и професионална работа на специалистите, ефектът е видим. Всъдеходът изглежда "подмладен" и "свеж". Отделни детайли, като предните и задни светлини, броните и радиаторната решетка подчертават модерното у всъдехода. В същото време ясно личат фирмените черти, неоставащи съмнение, че това наистина е Land Cruiser. Вследствие на тази работа, професионалистите от ED2 са подобрили и обтекаемостта на автомобила. Коефициентът на въздушно съпротивление е намален значително. Cx е равен на 0.38, което на практика е най-точният показател за отличната аеродинамична форма на автомобила.
Новата Toyota се предлага в два варианта - къса и дълга база. Темата на материала ни третира масивното седемместно купе, явяващо се пряк наследник на модификацията 90. При новата каросерия височината е намалена незначително, факт който играе съществена роля върху понижаването на общия център на тежестта и респективно върху стабилността на всъдехода.
Интериор
Основна заслуга за значително по-просторния салон има увеличеното междуосие. По-големите размери във вътрешността на Land Cruiser позволяват и монтирането на трети ред седалки. Те естествено са лесно сгъваеми и не предлагат комфорта на предните два реда. Хубавото при тях е, че "присъствието" им може значително да намали крайната цена в случай, че притежавате фирма регистрирана по ДДС. Багажното пространство е повече от достатъчно. Дори и при разгънат трети ред седалки, обемът му е 403 литра. При нужда товарният отсек може да бъде увеличен и да придобие чудовищни размери. За целта могат да се приберат задните два реда седалки. Функционалността на вътрешното пространство е голяма. Средният диван е делим в съотношение 60:40, така че "рокадите" в салона стават най-разнообразни. Вторият ред седалки предлага отличен комфорт, силно доближаващ се до този на луксозните лимузини. Мястото за краката на пасажерите е повече от достатъчно, а самите сдвоени кресла представляват оптимално съотношение между твърдост и стабилност от една страна и лукс и удобство от друга. Отпред нещата изглеждат по същия начин - максимален брой регулировки, ергономичност и достатъчно пространство. Уредите са максимално информативни, без излишна екстравагантност. Основните прибори се намират фронтално срещу водача и са покрити от масивна козирка. В горната част на средната конзола се намира и цветен дисплей, отчитащ работата на всички важни възли и агрегати. Малък проблем представляват многото сектори на дисплея, даващи едновременно всевъзможна информация. Именно този факт, според специалистите, може да отвлече до известна степен вниманието на водача от пътната обстановка.
Целият салон е изработен от качествени материали, значително повишаващи комфорта на пътуващите. Интерес представляват декоративните алуминиеви детайли, които определено придават шик на стилния салон.
Двигател и ходова част
Трилитровият дизелов агрегат D-4D, снабден със системата common rail е практически без изменения в сравнение с предшественика. Интересното при него е, че максималният въртящ момент се достига в доста широк диапазон - от 1 600 до 3 200 об./мин. Динамиката му е отлична, а мощността му е точно на границата на акциза - 163 к.с. Към познатата ни отлична мощ инженерите са добавили и напълно преработена и усъвършенствана спирачна система. Предните дискове са увеличени с 19 мм, а чувствителността на педала се изменя в зависимост от режима на движение. Що се отнася до проходимостта, Land Cruiser е един от водещите модели. Централният и задният диференциали са блокируеми, а демултипликатора завършва картината на типичен всъдеход от т. нар. тежка артилерия. Освен това възможността за опционни електронни системи е доста разнообразна.
Цена
Доста висока, но изключително атрактивна за този клас. Като се имат предвид и седемте места и възможността за намаляване на цената с 20%, вариантът Land Cruiser е по-завладяващ и от хризантемата.
Хризантемата (Пазарът в България)
В древни времена Китай бил управляван от жесток император. Той научил, че на един от близките острови има вълшебно растение - хризантема. Но да откъсне цветето, можел само човек с чисто сърце. Императорът изпратил 300 младежи да донесат странното растение.
25 февруари 2003, 16:43
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!