А лбания, България и Сърбия са новите дестинации за гръцките вериги за бързо хранене, пише гръцкият в. "Та неа", цитиран от агенция "Фокус".
Компаниите, работещи в сектора, виждат, че възможностите за големи печалби на гръцкия пазар през следващите години намаляват.
"Гудис", "Еверест", "Григорис", "Пита пан" гледат на север, където пазарите са "гладни за фаст фуд, се отбелязва в публикацията.
Вече били направени проучвания в Албания, България и Сърбия, където до момента гръцките вериги не са се разраснали много.
Според представители на сектора развиването на дейност в чужбина може да е нов и многообещаващ източник на приходи за тези компании.
"Вивартия" (Vivartia) планира навлизане с "Гудис" и "Флокафе" на пазара в Албания и Сърбия след като се развива динамично в България, където планира откриването на още кафенета.
Миналата година "Вивартия", чиито основни марки са "Делта", "7 дейс", "Гудис", "Флокафе", купи 99.99% от капитала на "Обединена млечна компания" АД (ОМК), която притежава марките "Верея", "Фибела", "Виталакт" и "Ханско", за 18,7 млн. евро.
"Григорис" (Gregorys), който присъства от дълги години в Румъния, също обмисля навлизане на пазара на България, но в дългосрочен план.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!