Г рупировката "Гучи" (gucci.com) ще се концентрира още повече върху лукса въпреки общата финансова криза в света, съобщи prontosofia.com.
През февруари групата откри най-големия си магазин в света на Пето авеню в Ню Йорк.
Той е първият, който носи подписа на 35-годишната креативна директорка на марката Фрида Джанини.
Нейната последна колекция, показана неотдавна в Милано, потвърди водещото място на "Гучи" сред марките в Италия.
Тя е повлияна от украински фолклорни мотиви, а десените са почерпени сякаш и от нашите чипровски килими, пише сп. "Слава".
Има почти всичко - и военни куртки от времето на Наполеон, и рокерски влияния, каквито винаги има при Джанини - особено при обувките с метални токчета.
Специално за бижутата с марката си групата създаде "магазин в магазина" - на три етажа и има отделен вход.
"Гучи", чието седалище е във Флоренция, приключи миналата година с 3,8 млрд. евро приходи от продажби - 14,9% повече от предишната година. Според главния изпълнителен директор на "Гучи" Марк Лий продажбите са се увеличили с 11% през 2007, в сравнение с 2006.
Само в САЩ групата е регистрирала през миналата година ръст от 14,7 % в продажбите си. Според Марк Лий сега целта на групата е да наблегне още повече върху суперлукса.
"Гучи" гледа към Далечния Изток. В Китай например тя има вече 16 магазина, докато през 2004 са били 4.
През 2008 г. ще станат 4 и магазините в Индия. "Гучи" стъпи дори във Виетнам. Групата има намерение да подсили присъствието си в Източна Европа, най-вече в Прага и Будапеща. 35% от продажбите си днес "Гучи" осъществява в Европа.
Въпреки че луксозни марки като "Булгари" и "Армани" се насочиха и към хотелиерския бизнес, "Гучи" ще продължи да се концентрира най-вече върху основния си бизнес - кожени изделия, облекла и бижута.
Групата "Сафлио" има лиценз за производството на часовници с марката "Гучи", а Procter & Gamble - за парфюми.
Няколко са марките в рамките на групировката "Гучи", но Bottega Veneta се смята за върха в лукса сред тях.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!