Ки инетът прие предложения за промени в Закона за защита на потребителите. Определят се два вида нелоялни търговски практики - заблуждаващи и агресивни.
Министерският съвет прие предложения за промени в Закона за защита на потребителите, с които в нормативната уредба се дава точна дефиниция на понятието ?нелоялна търговска практика?. Това е всяка практика, която противоречи на изискването за добросъвестност и професионална компетентност на търговеца и променя или е възможно да промени съществено икономическо поведение на потребителя. Целта на предвижданите изменения е да се осигури защита на икономическите интереси на потребителите при прилагането на различни търговски практики.
Глобата за нелоялна търговия ще бъде от 500 лв. до 10 хил. лв.
В закона са посочени два вида нелоялни търговски практики ? заблуждаващи и агресивни.
Заблуждаващи са тази, които са свързани, както с предприемане на действия от търговеца, така и с премълчаването на информация, която е важна за потребителя при вземането на решение за закупуването на определена стока или услуга. Заблуждаваща търговска практика е и предоставянето на информация на потребителите по неясен, неразбираем или двусмислен начин.
Заблуждаваща практика например е, когато търговецът показва удостоверение, знак за качество или техен еквивалент, когато той не разполага с необходимото разрешение за това; когато се твърди, че дадена стока или услуга е пусната на пазара за определен период от време или че ще бъде в наличност на пазара при определени условия само за много кратък период от време, с цел да се предизвика вземането на незабавно решение от потребителя. Заблуждаваща практика е и изказването на неверни твърдения, че дадена стока може да лекува болести, нарушени функции на човешкия организъм или вродени дефекти и т. н.
За агресивни търговски практики се приемат тези, при които търговецът използва тормоз, принуда или физическа сила, които променят или могат да променят свободния избор или поведението на потребителя. Те могат да доведат до вземане на решение за закупуване на стока или услуга, което потребителят не би взел.
Когато е сключен договор в резултат на нелоялна търговска практика на потребителя ще може да се възстанови заплатената от него сума по договора без той да дължи връщане на получените стоки, обезщетения или неустойка.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!