И нтернет ще измести телевизията по приходи от реклама през 2010 година, твърди проучване на Internet Advertising Bureau (IAB) върху британския пазар.
По данни на същата организация от края на септември за първи път в САЩ уебрекламата е достигнала над 4 млрд. долара само за едно тримесечие.
Също за първи път тази година компаниите ще похарчат повече пари за реклама в интернет, отколкото във вестници. В момента глобалната мрежа държи 10% от общите рекламни бюджети, а печатните издания имат 11%, твърди анализът на IAB.
В Англия постъпленията от онлайн реклама вече наредиха интернет пред радиото, списанията и външната реклама.
Приходите от уебреклама за първото полугодие са 917 млн. лири, което е 40% ръст. Очаква се за цялата 2006 година пазарът да достигне 2 млрд. лири.
За сравнение по данни на IAB в САЩ уебрекламата е генерирала 7,9 млрд. долара за първите 6 месеца и бележи 37% ръст. Само за второто тримесечие пък приходите са 4,1 млрд. долара, което е рекорд.
Водещ дял от интернет рекламата има платеното търсене, с над половината от приходите, сочат данните от британския пазар. 1/4 от постъпленията пък са от класическите дисплейни реклами.
Най-много пари в мрежата харчат финансовият сектор и индустрията за подбор на кадри. В играта се намесва все по-сериозно автомобилният бизнес, който в момента генерира около 14% от приходите.
Продължава тенденцията интернет да става неизменна част от медия плановете на компаниите. Ще се засилва също делът на рекламата под формата видео клипове, прогнозира IAB.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!