В место вредни газове и замърсяване на околната среда - безплатен фитнес и отпускане след стресовото ежедневие. През почивката си все повече германци предпочитат да въртят педалите на велосипеда, вместо да натискат педала за газта в колата си.
Т. нар. "туризъм на колело" е нов шанс за производителите на велосипеди в Германия, коментира българската редакция на радио "Дойче веле".
През тази година германците ще карат по-често колело, а това означава, че ще се покачи и продажбата на велосипеди.
На това се надява поне германското дружество на производителите на велосипеди. През изминалата година търсенето беше доста под очакванията, казва директорът му Ролф Лемберг.
"Пазарът за велосипеди през 2006-а бе силно повлиян от Световното първенство по футбол. Хората се интересуваха единствено от мачовете, което се отрази негативно на продажбите.
Освен това миналото лято беше много кратко и много горещо. Сравнително лошото време през основните месеци за продажба на велосипеди намали търсенето повече от очаквано", обяснява той.
През 2006 г. в Германия са били продадени едва 4,5 млн. велосипеда, което е с близо 7% по-малко в сравнение с предходната година. Тази година обаче нещата изглеждат другояче, казва Лемберг.
Без Световно първенство по футбол германците ще карат повече колело - в полза на здравето си, а и на околната среда, смята Лемберг, като пояснява, че не всички велосипеди се продават еднакво добре.
"Установихме, че най-добре се продават планински велосипеди. Техният дял възлиза на над 30%. Като цяло тенденцията е към спортни колелета като бегачи и маунтинбайкове."
Голяма част от предлаганите в Германия велосипеди се произвеждат в Азия и Източна Европа. Това ще остане така и през идните години, смята Лемберг.
През 2006 г. 55% от продадените в Германия велосипеди са произведени в чужбина. Главен вносител е, както и през предишните години, Тайван, където са произведени близо 450 хил. от продадените в Германия велосипеди. След Тайван се нареждат Литва, Полша и Виетнам.
Именити германски производители пък се ориентират все повече към чуждестранния пазар. През 2006-а износът на германски велосипеди отбелязва ръст от 27%.
Велосипедите германско производство са най-търсени във Франция, Австрия и Холандия. В бъдеще все по-голямо значение ще придобива източноевпропейския пазар.
"В Германия годишно се произвеждат средно 2,5 млн. велосипеди, от които 500 хил. са предназначени за износ, т.е. 20% от общото производство. Това доказва, че чуждестранният пазар става все по-привлекателен за германските производители", споделя Лемберг.
Германският автомобилен клуб (ADAC) разкритикува квалификацията на продавачите на коли втора ръка. Експерти на организацията са направили произволни проверки в 23 фирмени, т.е. специализирани в продажбата на конкретна марка, и независими търговски центрове.
При проверката е била отчетена кометентността на продавачите, тяхната информираност и равнището на обслужване като цяло. Едновременно с това специалистите от ADAC са анализирали съотношението между качество и цена на предлаганите автомобили.
В резултат всеки четвърти служител в автосалоните е получил слаба оценка. Още 25% са издържали изпита със среден. Само 10% са получили твърда четворка, като повечето от тях са служители във фирмените салони.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!