"За повечето масови курорти в Европа сезонът започна с мрачни перспективи и отлив на 40% от германските туристи. В същото време българското черноморско крайбрежие със своите фини пясъчни плажове преживява истински ренесанс. Разкрасените хотелски палати с огледални стъклени фасади, заобиколени от просторни басейни и всички удобства на съвремието, са предвестници на нова епоха", пише "Шпигел".
Изданието изтъква още, че "на Златни пясъци, Албена, Слънчев бряг гостите са спокойни - предимно пенсионери и млади семейства с деца. Те идват както от Източна, така и все повече от Западна Германия. Хотелските комплекси са вече до 96% в частни ръце и са реконструирани на най-съвременно равнище с кредити от германски туроператори."
"Все пак, ако се погледне зад техния блясък, ще се видят истинските следи от реалния социализъм - съсипани жилищни блокове, разбити улици и мизерстващо население. На този фон туристическите комплекси изглеждат като златни гета. Новото правителство на бившия цар Симеон Втори регистрира добри резултати благодарение на пазарно-либералния си икономически курс. За 2002 г. се очаква 4% ръст. Това ще е петата поредна година на икономически растеж", пише "Шпигел".
Според списанието предизборните обещания на някогашния цар обаче са били прекалено щедри. "Сега българите са разочаровани, безработицата в страната е една от най-високите в Европа - 18%, всеки пети българин според Световната банка живее под прага на бедността. Популярността на правителството през последните месеци е спаднала драстично - от 51 на 24%."
В заключение изданието цитира и една от оригиналните идеи за удължаване на сезона по българското Черноморие - кметът на Варна Кирил Йорданов ще изгражда с германски инвеститори крайморски комплекс за пластична хирургия. Засега от туризма идват само 8% от БВП, но плановете са в най-скоро време броят на туристите да нарасне от 2,8 млн. през 2001-ва до 10 млн., подчертава "Шпигел".
Българската секция на "Дойче веле" също цитира положителни отзиви на германската преса за родните курорти. Сред най-търсените туристически цели за сезона се числи България - това е общото заключение на представители на германски туристически бюра за резервации, цитирани във вестник "Тюрингер алгемайне цайтунг". Вестник "Дайстер-лайне-цайтунг" отбелязва като основна причина за голямото търсене приличните цени на почивката в България, а икономическите издания "Ханделсблат" и Виртшафтсвохе" пишат, че по-евтините слънчеви алтернативи на курорта Майорка през тази година се предлагат от България и Турция.
Според вестник "Осттюрингер цайтунг" скъпотията след въвеждането на еврото и страхът от далечни полети след терористичните атаки от 11 септември карат германците все по-често да обръщат поглед към България и Турция. "Заарбрюкер цайтунг" от своя страна изтъква, че през последните години България е започнала систематично да рекламира своите туристически възможности и е успяла да постигне добро съотношение между цени и предлаган продукт.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!