От 1 януари всички бутилки и кутийки за еднократна употреба се продават със специално направление, придружено от касова бележка, удостоверяваща покупката от съответния магазин. След това гражданите са задължени да върнат съответните бутилки там, откъдето са ги купили. Най-засегнати от новата заповед са бирата и колата.
В малките павилиони и на пероните на гарите, спадът на продажбите е зрелищен - 20 % до 30 %. Често по улиците се срещат сцени от рода "можете ли да ми продадете една бутилка кола без предписание, защото скоро няма да мина оттук?" Добре, отговаря продавачът, озъртайки се внимателно, но след като я изпиете, я скрийте добре, защото може да ме глобят.
Причина за тези мерки е ниския процент на преработката на бутилки за еднократна употреба през последните години (60 % ), засягащ основно кутийките на Кола, Фанта и Спрайт. Говорител на Съюза на пивоварите, обяви, че заради новите мерки страната ще загуби между 8 и 10 млн. хектолитра бира за 2003 г.
До момента Германия произвеждаше 108 500 хектолитра бира на година, което е една трета от общата продукция на ЕС, а в отрасъла работиха над 40 000 човека. Три от всеки четири пивоварни в Европа са в Германия. От влизането в сила на новата заповед значителна част от работещите в бирения сектор са с намалено работно време. Към тях се прибавят и 28 000 от заетите в сектора за тонизиращи напитки. Продукцията на производителите на алуминиеви бутилки пък е намаляла с 80 %.
След очевидните негативни последствия на нововъведението реакцията на Тритин е следната: "Това си е тяхна грешка. Вместо да си губят времето в мрънкане и празни приказки, можеше вече да са се адаптирали.".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!