Dow Chemical Company, най-големият в света химически производител и General Motors постигнаха първоначално споразумение за най-голямата до този момент в света сделка с горивни клетки.
Намерението е автомобилният производител да внедри своята водородна технология с горивни клетки и да произвежда електричество от водород, създаден като съвместен продукт в завода на Dow във Фрийпорт, Teксaс. Комплексът във Фрийпорт (30 квадратни мили площ, разположен източно от Хюстън), е най-голямото производствено съоръжение на Dow.
Ако изпитанията протичат по план, Dow ще може да използва до 35 мегавата енергия, произведена от 500 горивни клетки на GM. Tова количество електричество е достатъчно да захрани 25,000 къщи за една година и е над 15 пъти по-голямо от това на всяка известна до сега сделка с горивни клетки. Очаква се пробите да започнат през четвъртото тримесечие на 2003-та и да продължат през 2005-та. Началото на продажбите е запланувано да стартира през 2006-та година. Екипите на Dow и GM работят в момента по отстраняването на последните препятствия за разполагането на горивните клетки в химическия производствен обект на Dow. Последното споразумение между двата индустриални гиганта се очаква да бъде сключено през следващите няколко месеца.
"Tова е значително събитие не само от технологична и бизнес гледна точка, но и по отношение на екологията," каза Бил Джуел, вицепрезидент в Dow. Ако изпитанията са успешни, Dow ще стане най-големият потребител на електричество, произведено от горивни клетки в света. "Технологията изминава крачки напред. Tази стъпка може да докаже възможността за производство и използване на горивни клетки в значителни мащаби."
Споразумението в столицата на САЩ бе оповестено от Лари Бърнс, вицепрезидент в GM, отговорен за изследванията, развитието и планирането, и Петер Молинаро, ръководител в областта на глобалните климатични промени в Dow.
"Тъй като това събитие е с изключително значение и показва нарастващ интерес от бизнессредите за използване на горивни клетки за захранване на заводи и сгради с електричество, категоричната причина GM да се кооперира с Dow е понижаването на стойността на горивните клетки и подобряването на тяхната устойчивост, за да можем да ги внедрим в нашите автомобили до края на десетилетието.", заяви Бърнс.
Въпреки че Тексас е първото място, където Dow и GM ще изпробват тази технология, двете компании вече дискутират използването на горивни клетки за превръщане на водорода в електричество и в други обекти на Dow в САЩ и Европа.
"Използването на водород за производство на електричество вече не е запазено за космическите кораби," сподели Молинаро. "Tова сътрудничество може да ни постави пред прага на едно широко приложение на горивните клетки за захранване с енергия на значителна част от нашата икономика. Ние сме много развълнувани от сътрудничеството с General Motors и от това, което би означавало търсене на все по-голямо разнообразие на енергия и в крайна сметка водещо до една водородна икономика."
"Tова е една малка, но съществена крачка по пътя към едно по-устойчиво енергийно бъдеще," допълни Moлинаро.
"Приветстваме решението на Dow да стане пионер в областта на горивните клетки и да изследва нови технологии, които водят до едни по-устойчиви енергийни очертания," заяви Бърнс.
"Tова е един прекрасен пример на екологично управление с добър бизнес смисъл," каза Бърнс. "Посредством ефективното рециклиране на водородния копродукт с горивни клетки, Dow ще може да намали емисиите си и да произведе електричество конкурентно на другите си доставчици на енергия. Tози вид творчество ще създаде предприемаческо мислене, което категорично ще ускори установяването на водородната икономика. Tази сделка е само началото. Като намалим разходите и подобрим надеждността, новите средства ще се разпространят, за да прерастнат в индустриална, търговска и в крайна сметка, потребителска сила и за транспортни цели, GM ще продължи да е водещ в развитието на тези средства", допълни Бърнс.
Dow и GM са членове на Green Power Market Development Group, едно уникално партньорство между World Resources Institut и дванадесет американски корпорации, посветено на изграждането на корпоративни пазари на "зелена" енергия. WRI прие радушно плана за горивни клетки на Dow-GM.
"Със сделката за горивни клетки, Dow и GM отново показаха, че са сериозни в търсенето на алтернативните източници на енергия," каза Джонатан Лаш, президент на WRI. "Сътрудничеството между Dow и General Motors, двама партньора в Green Power Market Development Group на WRI, сочи типа иновация и лидерство, които ще са необходими за изграждането на устойчиви енергийни пазари."
General Motors (GM), най-големият автомобилен производител в света, конструира, създава и дистрибутира широка гама автомобили в целия свят, и е глобален лидер в продажбите от 1931 година. GM разполага с около 350 000 служители в света.
General Motors ще произвежда електричество от водород (Актуална диагностика)
Dow Chemical Company, най-големият в света химически производител и General Motors постигнаха първоначално споразумение за най-голямата до този момент в света сделка с горивни клетки.
13 май 2003, 15:24
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!