В ъпреки доминaцията на домакинския тим на "Пежо" през първата половина на състезанието "Ауди" излезе крайният победител на "Льо Ман". Успехът бе постигнат с кола №2 R10 TDI, пилотирана от Дино Капело (Италия), Том Кристенсен (Дания) и Алан Макниш (Шотландия), съобщава "Спийд-прес".
Решаваща роля в развръзката на 76-ото издание на надпреварата изиграха атмосферните условия и излелият се дъжд. Втората "десетка" на "Ауди" бе с най-подходящите компромисни настройки, което наложи единствено смяна на гумите с "мокри".
Французите обаче трябваше цялостно да пренастройват автомобилите си и не успяха да компенсират изгубеното време. Така Том Кристенсен подобри собствения си рекорд, добавяйки още една победа към предишните 7.
Дино Капело пък триумфира на легендарното трасе за трети път, след победите си през 2003 и 2004 г. За Макниш титлата е втора, а първата му е с десетгодишна давност и датира от 1998 г.
Борбата между претендента "Пежо" и големия му съперник "Ауди" бе изключително оспорвана. Пилотите на 908 HDi FAP №7, Марк Жене, Никола Минасян и Жак Вилньов, не се предадоха докрай, но не успяха да наваксат закъснението по наводнената рано сутринта писта.
Френският конструктор доминира първите 14 часа на състезанието и двата му автомобила заеха второ и трето място, а третият 908 HDi FAP се изкачи от 31-о на пето място, съобщава "Автопрес 2001".
Въпреки този успех от "Пежо" обаче останаха разочаровани, защото не постигна основната си цел за сезон 2008.
Екипът на французите си тръгна от Льо Ман с един немаловажен рекорд: най-бърза обиколка в състезанието. Рекордът бе поставен от Стефан Саразен в 102-та обиколка - 246,068 км/ч средна скорост на "Пежо 908 HDi FAP" № 8.
Абсолютният рекорд от 3'18"4 принадлежи на Джаки Оливър и е постигнат през 1971 година, но Саразен е на по-малко от секунда от него - 3'19"394.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!