Ако титлата "Автомобил на годината" отразяваше реалните качества на колите, FIAT несъмнено щеше да се ползва с реномето на производител на най-добрите возила в Европа. Италианците изглежда са абонирани за престижното звание - всеки нов модел на компанията я печели без особени затруднения в конкуренцията на не по-малко именити марки. Историята се повтори и през 1995 г., когато FIAT представи наследника на Tipo (носител на титлата за 1989 г.) Bravo/Brava. Елегантият дует (или далновидно вложените за спечелването на симпатиите на специалистите средства) моментално грабна приза, а надеждите на заклетите фиатаджии за пореден път излетяха в орбита. Тандемът трябваше завинаги да скъса с недотам слънчевия имидж на прдшественика, а непобедимият Golf най-сетне да си намери италианския майстор. Осем години по-късно вече е ясно, че амбициите са опрвдани само частично - в сравнение с Tipo Bravo/Brava решително са голяма крачка напред. /Надеждността на италианската продукция обаче отново отстъпва на конкурентите от Германия и Япония. Някои шегобийци даже побързаха да отбележат, че този път FIAT категорично е направил грешка с подбора на името за симпатичния хечбек.
И така - струва ли си интересът към апенинката? Отговорът на този въпрос определено е положителен, стига купувачът да е склонен да прости на Bravo/Brava някои дребни недостатъци. Под елегантната външност на FIAT-а се крие изнендващо високо по стандартите на производителя качество на изработка. Ръждата отдавна не е проблем на италианските коли, а и лаковото покритие си го бива. Прилична сглобка, богато оборудване и разнообразие на модификациите - какво повече му трябва на човек? Доброто впечатление от Bravo/Brava развалят все дреболии - прекъсващи заради оксидация контактни клеми на вратата на багажника, прекалено широки предни колонки, които ограничават видимостта, потропващи механизми за регулиране на седалките...

В началото на 1997 г. FIAT отзова голям брой автомобили за отстраняване на досадни недостатъци като зле закрепени тасове, каучукови упплътнения на вратите и проникване на вода в багажника. Дизеловите версии от 1996 г. имат проблеми с гърловината на резервоара, а в някои модификации шумоизолацията определено може да бъде по-добра. Контурът на предните седалки трудно минава за съвършен, а задният диван на Bravo определено е недостатъчен за трима. Италианците провеждат още няколко акции за отстраняване на дефекти - самоволно разрегулиране на педала на съединителя, калпава пробка на резервоара на бензиновите версии, заради която в салона мирише на гориво, протрит в скоростната кутия гумен маркуч на хидравликата на волана, вибриращ капак на жабката и т.н.
В духа на най-добрите италиански традиции Bravo/Brava може да се похвали с пъргави и темпераментни

двигатели,

чиито параметри позволяват еднакво приятна експлоатация в града и по магистралите. Предлагат се общо 6 бензинови мотора с работен обем 1 242, 1 370, 1 581, 1 596, 1 747 и 1 998 см3 и мощност съответно 80/82, 75/80, 90/103, 103, 113 и 147/154 к.с. Дизелът (1 910 см3) съществува в три разновидности - атмосферна (75 к.с.), турбокомпресорна (100 к.с.) и Common rail (105 к.с.). Агрегатите са надеждни и не показват сериозни дефекти, стига да не се смятат първите две години от производството. FIAT отстранява повечето от тях в рамките та гаранционния срок - например течовете на масло от семеринга на разпределителния вал в колите с 1.4- и 1.6-литров мотор, внезапно прекъсващата циркулация на масло заради метална стружка, образувана в процеса на работа и запушваща клапана на маслената помпа. Всички модификации имат проблем с термоизолацията на катализатора, а най-мощната версия HGT с петцилиндров двигател от Lancia Kappa често страда от повреди в диференциала поради рязко потегляне.

Всички мотори са чувствителни към качеството на горивото, а препоръчваното от FIAT масло Selenia действително е най-доброто за модела. Кандидат-купувачът трябва да знае, че ангренажните ремъци на Bravo/Brava издържат най-много 60-65 000 км, след което имат навика да се късат и да предизвикват маса поразии. Капризна е и запалителната система, контактите по която често нарушават нормалната работа на двигателя. Колкото до оптималния избор, повечето познавачи на модела препоръчват 1.6-литровата бензинова машина.
Bravo/Brava предлага комфортна возия, но при по-лоша пътна настилка

окачването

става шумно и не филтрира достатъчно добре неравностите. Според статистиките заветната цифра при него е 80 000. След този пробег обикновено се налага смяна на маншони на полуоските, амортисьори, втулки на носачите, лагери и практически цялата ходова част. Добрата новина е, че операцията не е скъпа и се налага отново чак при пробег 120-140 000 км.
Сред по-значимите недостатъци на

трансмисиите

трябва да се отбележи трудното превключване на предавките при по-висока скорост.

Макар да няма никакви основания за сравнение с FIAT-овете от по-старите поколения, проблеми тормозят и

електрическата инсталация

Във всички бензинови модификации работи бавно стартерът, а серийно монтираният имобилайзер често осуетява всякакви опити на собственика да запали двигателя. Оригиналната стереосистема също показва дефекти - откази на паметта, зле закрепени копчета на управление, проблеми с касетоприемника, "жужене" в тонколоните и т.н. Поврежда се и климатикът на някои коли от 1996 г. Независимо от изброените дотук дефекти обаче, Bravo/Brava е нелоша алтернатива на шампионите от Голфовия клас - най-малко заради цените на употребявани екземпляри и евтината поддръжка.
Четиригодишният Иванчо хакна сайта на общината и се класира за пет детски градини.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
7-годишно момиче пострада при катастрофа в Любимец

7-годишно момиче пострада при катастрофа в Любимец

България Преди 1 минута

Детето е настанено в МБАЛ Хасково

<p>Макрон се очертава като главен европреговарящ с Путин</p>

The Telegraph: Макрон ще бъде водещата фигура на Европа в преговорите за прекратяване на огъня в Украйна

Свят Преди 34 минути

Френският президент ще поеме ръководството на „коалицията на желаещите“, за да убеди Москва да спре войната

<p>Почитаме паметта на двама свети&nbsp;мъченици, кои са те</p>

Почитаме паметта на светите мъченици Теодул и Агатопод

Любопитно Преди 2 часа

Двамата мъченици живели през трети-четвърти век в град Солун

<p>Тръмп постави нов краен срок за сделката за &quot;ТикТок&quot;</p>

Тръмп: Давам на "ТикТок" 75 дни да си намери американски купувач

България Преди 2 часа

"Правителството ми работи много здраво по сделка за СПАСЕНИЕТО НА "ТИКТОК"

Какво се случва, ако някой умре в самолет?

Какво се случва, ако някой умре в самолет?

Любопитно Преди 3 часа

За много хора летенето е плашещо преживяване

Ясер Арафат

Наричаха го терорист, но той има Нобел за мир

Свят Преди 3 часа

Ясер Арафат е смятан от палестинците и техните поддръжници за борец за свобода, а от САЩ, Израел и техните поддръжници — за терорист

Трагизмът на "Малкия Марко"

Трагизмът на "Малкия Марко"

Свят Преди 3 часа

След два месеца на поста външен министър на САЩ Марко Рубио показа, че е най-вече едно: верен слуга на своя господар Тръмп

<p>Руски учен: Там бях третиран като животно в клетка&nbsp;</p>

Руски учен за престоя си в центъра на ICE: Бях третиран като животно в клетка

Свят Преди 3 часа

Той се страхува от депортиране в Русия, където правителството засили репресиите срещу ЛГБТ+ общността

Уинстън Чърчил

5 април: Оттегля се човекът казал: България е голямата награда

Любопитно Преди 3 часа

Вижте какво се е случило на тази дата в историята

<p>Идва застудяване и априлски сняг&nbsp;🥶 ❄️</p>

Идва застудяване и априлски сняг 🥶 ❄️

България Преди 3 часа

Вижте прогнозата за времето за следващите няколко дни

Microsoft чества 50 години с нов изкуствен интелект

Microsoft чества 50 години с нов изкуствен интелект

Технологии Преди 3 часа

Той иска да бъде другар в ежедневието

Никол и Радо с победна серия и титлата “Супер двойка” в “Един за друг”

Никол и Радо с победна серия и титлата “Супер двойка” в “Един за друг”

Любопитно Преди 10 часа

Симпатичните Мария и Коци от с. Белозем са застрашени от елиминации

Голям протест в Плевен след смъртта на Сияна

Голям протест в Плевен след смъртта на Сияна

България Преди 10 часа

Събралите се плевенчани изразиха готовност и за участие в национален протест в столицата

Русия изведе мистериозен обект в околоземна орбита

Русия изведе мистериозен обект в околоземна орбита

Свят Преди 10 часа

Русия не е предоставила подробности за спътниците и тяхната мисия

Голямата игра на Тръмп с икономическата война

Голямата игра на Тръмп с икономическата война

Свят Преди 11 часа

"Денят на освобождението" може да тласне Земята към пропастта

Силяновска: Румен Радев първи ми предложи помощ за Кочани

Силяновска: Румен Радев първи ми предложи помощ за Кочани

България Преди 11 часа

По-рано днес Силяновска посети болница "Пирогов", където се лекуват част от пострадалите