"Евроком кабел МБ", един от големите кабелни оператори, от началото на декември променя месечната абонаментна такса за кабелна телевизия.
Вместо досегашните 20 абонатите ще плащат 22 лв. Промяната ще засегне само цената на основния пакет.
"Кейбълтел", други голям оператор, увеличи цената в началото на ноември и базовият струва 21.90 лв. на месец.
Аргументите за поскъпването на услугата и на двете кабелни мрежи са сходни. Променя се макроикономическата обстановка, всичко поскъпва и това рефлектира върху разходите ни, обяснява пред в. "Дневник" търговският директор на "Евроком кабел МБ" Христо Христов.
Фактор, който влияел чувствително върху разходите, са таксите за авторски права, които кабелните телевизии плащат на доставчиците на съдържание. С някои от тях в момента текат разговори за преподписване на договорите, които изтичат в края на годината и се обсъждат променени цени.
Христов казва, че цените за правата за излъчванеса много увеличени. Най-високи били цените на чуждестранните доставчици на програми.
За "Евроком кабел МБ" отражение върху стойността на услугата имали и инвестициите за изграждане на оптична мрежа.
Всяка година индексираме с 10% цената на услугата, но инфлацията тази година надхвърля заложените проценти, казва за "Дневник" изпълнителният директор на "Кейбълтел" Димитър Радев.
Мотивите на компанията да вдигне с 1.90 лв. цената на основния си пакет за кабелна телевизия са нарасналите разходи за права за излъчване на тв програми, за електроенергия и транспортните разноски за поддържка на мрежата й.
Таксите за права били 40% от разходната част на компанията, а международните доставчици вдигнали с 30% цените за права.
И двете компаниизаявяват, че цените на други техни услуги се запазват или дори падат. "Увеличихме два пъти скоростта на достъпа до интернет, а цената падна двойно, казал Христов от "Евроком кабел".
Няма решение на ниво асоциация да се вдигат цените на кабелната телевизия, това е самостоятелно решение на мениджмънта им, каза изпълнителният директор на Асоциацията на кабелните оператори в България Магдалена Георгиева. Според нея това бил начин да се насърчават абонатите да избират т.нар. "тройна услуга".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!