И р рез тази година Есенният технически панаир в Пловдив реши да защити имиджа си на естествено средище за обмяна на опит и притегателен център за хиляди производители, където могат да се демонстрират пред публика редица нови върхови технологии и продукти. Изложителите се радваха на засилен интерес от страна на публиката, като в рамките на една седмица, щандовете в панаирното градче бяха посетени от 133 442 желаещи да се срещнат отблизо с предлаганите технически новости. От общия брой на посетителите 12 009 са били гости от Европа, Латинска Америка, САЩ и Африка.
В осемнадесет изложбени щандове и на открити площи, общо на 86 864 кв.м., продуктите си изложиха 2259 фирми от 42 държави. Местните фирми изложителки пък бяха 1072.
Оказа се, че най-много изненади, като че ли са приготвени за почитателите на автомобилите и автомобилните технологии. Под Тепетата, освен че бяха представени 24 различни марки четириколесни, със свои щандове участваха най-значимите доставици на резервни части за леки и товарни превозни средства - Mahle, Elring Klinger, Glyco, Bern, Wahler, Sachs, Textrar, Knecht, TKW, HK, FM, Hepn, Loebro - новост за българския пазар.
От изложените сервизни технологии организаторите отличиха представеният от Beissbarth GmbH стенд за измерване на геометрията на автомобила - Microline 5000. Системата е произведена в Германия и предлага измерване на геометрията на автомобила с радиовръзка и мултифункционален дизайн, самозарядни инфрачервени измерителни камери, както и система за измерване в осем точки. Предвидено е директно показване на сравнението между контролни и измерени стойности, възможност за работа в мрежа, гласов контрол, а също така и актуализация на данните по Интернет.
Друга новост за българския пазар беше разработената в САЩ система за ремонт на спирачни барабани и дискове, позволяваща осъществяване на оптимална, висококачествена и евтина обработка на повърхността на спирачните дискове.
Организаторите отличиха и тестера за диагностика на системи за управление на бензинови и дизелови автомобили ST 6000 на Brain Bee-Италия.
Един от японците устремили се към Европа ще е измежду почетните гости на Парижкия автосалон. Непосредствено след световната си премиера във френската столица Honda Accord ще излезе и на пазара. Този автомобил попада точно в класа на Mazda 6 като голяма прилика между двете японки се наблюдава в предната част при оформлението на радиаторната решетка и фаровете. Подобно на Mazda-та Accord може да се похвали с отлично пътно поведение при висока скорост. Чак, когато се кара на ръба Honda-та показва склонност към недозавиване с предните колела. Вътрешното оформление на купето е не само функционално, но и приятно за окото. Седалките са удобни и отпред и отзад, а воланът серийно е мултифункционален. На първо време Accord ще излезе на пазара с два двигателя. Агрегатите ще са бензинови. По-малкият ще е с обем 2.0-литра. Максималната мощност ще е 155 к.с. при 6000 об./мон., а въртящият момент - 190 Nm при 4500 об./мин. големият двигател е 2.4-литров с мощност 190 к.с. и 220 Nm максимален въртящ момент. Accord се очаква на пазара с базова цена около 20 000 Евро.
Друга японска атака са предприели и от Nissan. Вторият най-голям автомобилен производител от "Страната на изгряващото слънце" ще изкарва на пазара новата Micra. Автомобилчето има очудващо новаторски и същевременно симпатичен за този клас дизайн. Междуосието е увеличено със 72 мм, което благоприятства комфорта и пространството в купето. Купувачите спряли се на Micra ще се радват на много екстри като автоматичен климатик, сензор за дъжд и безключово запалване. Двигателчетата ще развиват 65, 80 и 88 к.с., а единственият дизел ще достига 65 к.с. в далечна перспектива се предвижда пускането на още една "печка" с по-голяма мощност. За 2004 г. е планиран и пазарния дебют на кабриоверсията, която ще от типа на Peugeot 206 CC, но за разлика от френският мъник под подвижния твърд покрив ще има седящи места за четирима.
Есенна фиеста под тепетата
И през тази година Есенният технически панаир в Пловдив реши да защити имиджа си на естествено средище за обмяна на опит и притегателен център за хиляди производители, където могат да се демонстрират пред публика редица нови върхови технологии и продукти. Изложителите се радваха на засилен интерес от страна на публиката, като в рамките на една седмица, щандовете в панаирното градче бяха посетени от 133 442 желаещи да се срещнат отблизо с предлаганите технически новости. От общия брой на посетителите 12 009 са били гости от Европа, Латинска Америка, САЩ и Африка.
16 октомври 2002, 17:43
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!