"Значителен брой инциденти, свързани с изчисление на скоростта, са станали при "Еърбъс" А 330-340 на "Ер Франс", пише в докладна записка от ноември 2008г., която подкрепя информации, предоставени в събота от френската авиокомпания.
"Значителен брой инциденти, свързани с "анемометрични аномалии" (т.е. аномалии свързани със сондите "Пито" за контрол на скоростта на самолетите), са се случвали по време на полети на наши A330-340", се казва в докладната записка от 6 ноември 2008г., предназначен за пилотите на този тип самолети във флота на "Ер Франс".
Бюрото за разследвания и анализи, натоварено с разследването за сигурността на изчезналия между Рио де Жанейро и Париж самолет от полет AF 447, е установило "несъответствие между измерванията, направени с тези сонди на скоростта на самолета".
Ден по-късно "Ер Франс" съобщи в комюнике, че от май 2008 г. се наблюдават инциденти със загуба на анемометрична информация по време на презоекански полети с A340 и A330.
Тези инциденти са накарали компанията да ускори програмата си за подмяна на тези уреди на своите самолети "Еърбъс A340 и A330" от 27 април, без да се прави задължителна връзка с инцидента с полет AF 447, се казва в комюнике на френския превозвач.
Двама пилоти, пожелали анонимност, потвърдиха автентичността на полученото от АФП копие на документа. Според тях тази докладна записка показва, че "Ер Франс" е запозната от ноември 2008 г. с проблемите, които изглежда обясняват катастрофата на полет AF 447".
В текста се казва още, че тези проблеми възникват най-вече в зони на слаба, умерена и силна турбулентност и на заскрежаване.
Констатираните аномалии са: погрешни данни за скоростта, различна скорост на екраните на командира на полета и втория пилот, изключване на автопилота и др.
"Еърбъс А330" има три анемометрични сонди. Те изчисляват динамичното налягане - т. е. налягането, на което е подложен самолетът във всеки момент от полета, което позволява да се следи неговата скорост.
"Скоростта на самолета е една от най-важните стойности за пилотирането. Тя е тази, която кара самолета да лети. Тя определя неговото аеродинамично равновесие", обясни Патрик Мажисон от техническата комисия на Националния синдикат на пилотите на пътнически самолети.
Екипи от бразилските военновъздушни сили откриха вертикалния стабилизатор от опашния сектор на самолета на френската авиокомпания "Ер Франс", който потъна в Атлантическия океан преди седмица, предаде Асошиейтед прес.
Стабилизаторът може да се окаже ключов за изясняване на причината на катастрофата, отбелязва АП.
Следователите се надяват да бъдат открити черните кутии на самолета, от които да получат информация за трагедията. Бразилски военни отказват засега да разкрият какви са намерените отломки от самолета, добавя АП.
Бразилски и френски военно-морски части откриха до снощи двайсет и четири тела от потъналия самолет. На борда имаше 228 души.
Телата са намерени в зона на около 640 км североизточно от архипелага Фернандо ди Нороня. Екип от полицейски експерти ще започне първите изследвания, преди телата да бъдат прехвърлени от архипелага Ресифи за съдебно-медицински експертизи.
На островите Фернандо ди Нороня и в градовете Натал и Ресифи са мобилизирани 255 военни, а на петте бразилски военни кораба, които издирват останки от самолета, има 570 моряци, посочва АФП.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!