И талианският енергиен гигант "Енел" лансира проект Hydrogen Park, който предвижда използването на водорода като гориво за корабчетата по Канал Гранде във Венеция.
Специален консорциум, основан преди пет години, ще се занимава с използването на водорода, идващ от химическите съоръжения на Порто Маргера (пристанище Маргера), съобщава сайта за италиански новини на български език "Пронтософия".
Той ще захранва електроцентрала от 16 мегавата, която ще обслужва нуждите на 20 хил. семейства в района, както и тези на транспорта в лагуната на Венеция.
Проектът вече е в оперативната си фаза. Благоприятен фактор за него е това, че в индустриалната зона на Маргера има няколко предприятия, които произвеждат значително количество водород - 6000 т годишно. Това е 40 на сто от обема, наличен в Италия.
Освен това "Енел" осъществява и съоръжение за генериране от 16 мегавата. Когато бъде завършено през 2009 г., то ще бъде най-голямото по рода си в света.
Централата ще разполага с пет секции за производство и ще осигурява с енергия за 60 млн. киловатчаса, или колкото е необходимо за потребностите на 20 хил. домакинства.
Тя ще позволи и намаляването на емисиите на въглероден диоксид със 17 хил. т годишно. Това намаление може да бъде и от 68 хил. т въглероден диоксид, ако водородът идва от газификацията на въглищата.
"Енел" ще произвежда 5000 т годишно водород чрез техниките на газификацията на въглищата с кислород. Целият проект се базира на мрежа от водородопроводи, дълга няколко километра, за пренасянето на газ от химическо-енергийната зона до разпределителните пунктове в градските части.
Цените на водорода са също толкова конкурентни, колкото и тези на метана.
Като уникално в света се смята приложението на водорода при венецианските корабчета. На мястото на моторите им ще има специални клетки за гориво.
В Порто Маргера ще бъде произвеждано достатъчно гориво, така че с него постепенно ще могат да бъдат захранвани всички градски и извънградски автобуси, както и 17 хил. коли, изминаващи средно по 10 хил. км годишно.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!