Резултатите от аутопсията на жертви от катастрофиралия самолет на "Ер Франс" при полет от Рио де Жанейро до Париж, сочат, че машината най-вероятно се е разпаднала във въздуха, предаде Асошиейтед прес, като се позова на експерти.
За тази възможност говорят фрактури по краката, ръцета и бедрата на откритите тела, както и фактът, че отломки са открити в радиус от повече от 50 мили от мястото на падането на самолета.
По телата обаче няма следи от изгаряния, съобщава "Дейли Телеграф", което автоматически прави невероятна хипотезата за експлозия.
Според Франк Чиако, съдебен медик, работил някога в американската Национална служба за безопасност на транспорта, ако самолетът се е разбил при допира с водната повърхност, човешките тела и отломките са щели да бъдат ситно раздробени.
Разследването на причините, довели до катастрофата на самолета, изпълнявал полет 447 от Рио де Жанейро до Париж и паднал в нощта на 31 май срещу 1 юни в Атлантическия океан, се доближава към края си.
Това заяви Пол-Луи Арсланян, директорът на френското Бюро за разследвания и анализи (БРА), което води разследването на трагедията от френска страна, съобщават световните агенции.
Арсланян съобщи, че досега са намерени над 400 парчета от летателния апарат. Някои от отломките са толкова големи, че е било нужно да се викат кранове, за да бъдат извадени от водата.
Спасителни екипи и военни със специално оборудване от Бразилия, Франция и САЩ и други страни наблюдават зоната, в която изчезна самолетът в Атлантическия океан.
Все още не са намерени двете черни кутии. Техните сигнали могат да бъдат доловени от разстояние 2 километра. Кутиите ще могат да подават сигналите само още две седмици.
В тяхното търсене участват два подводни робота на американските военноморски сили. Те са привързани към кабел с дължина 6000 метра. Издирването на черните кутии става в радиус от 80 километра.
Директорът на БРА добави, че все още е прекалено рано да се каже какво точно се е случило в самолета. Засега не може да се потвърди хипотезата, че датчиците, отчитащи скоростта на полета - т. нар. сонди "Пито", са в основата на катастрофата.
Ако не бъдат намерени черните кутии, тази теория, която експертите развиват в последните дни, няма да може да се докаже. Засега специалистите анализират автоматичните съобщения, подадени от самолета до наземните диспечери в последните мигове преди изчезването му.
Едно от тях навежда на мисълта, че външните скоростни сензори на самолета са се обледенили и така са дестабилизирали контрола върху системите на машината.
"Ер Франс" подмени сензорите на всичките самолети "Еърбъс А330" и А340 под натиска на пилоти, които се опасяваха, че действително има връзка между катастрофата и работата на тези устройства.
Според Арсланян в края на разследването ще стане ясно дали тази мярка е била нужна или излишна.Досега са намерени общо 50 тела от катастрофиралата машина. С нея пътуваха общо 228 пътници и екипаж.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!