С 59,4% са се увеличили продажбите на "Дачия" в световен мащаб спрямо същия период от миналата година. Въпреки световната финансова криза и общия спад на продажбите на коли в Европа, румънската марка, сега собственост на "Рено", успя да регистрира в Стария свят и ръст от 89,8% за изтеклия месец, информира "Спийд-прес".
Особено успешен е моделът "Сандеро", от който на европейския пазар са реализирани 4200 бройки. Версиите седан и MCV на "Логан" също се радват на огромно търсене.
Подобно е положението и в Южна Америка, като само в Бразилия през този септември са купени 5000 бройки от модела "Сандеро". Всички рекорди обаче бие Иран, където са продадени 6800 екземпляра "Логан".
През септември, в Европа са били продадени 1 304 583 автомобила, което освен че е с 8,2% по-слаб резултат в сравнение със същия месец на миналата година, е и най-ниското ниво за септември от 1998 година насам.
Спад се наблюдава и за първите девет месеца на годината- с 4,4% до ниво от 11 710 521 автомобила, информира "Автопрес 2001".
Според данните на Асоциацията на европейските автомобилни конструктори (АСЕА), през септември в западна Европа са били закупени 1 211 308 нови коли, което представлява спад от 9,3% в сравнение с деветия месец на 2007 г.
Единственият от основните пет европейски пазара, на който е постигнато увеличение през изминалия месец, е Франция (+1,5%).
В Германия се наблюдава понижение от 1,5%, а в Италия - минус 5,5%. Най-сериозни обаче са спадовете във Великобритания - минус 21,2%, и Испания - минус 32.2%.
Резултатите за периода януари - септември са: Франция +3,4%, Германия +1,3%, Великобритания -7,5%, Италия -11,3%, и Испания -22%.
От над 33 марки, предлагащи продукцията си на европейския пазар, само шест могат да се похвалят с ръст в реализацията си през септември.
Най-впечатляващо е увеличението при "Дачия", новите регистрации на която са нараснали с 65,6%. Подобрение в позициите през изминалия месец се наблюдава и при "Ауди" (18,5%), "Ягуар" (11,4%), "Ланча" (5,8%), "Шкода" (5,2%) и "Мазда" (2%).
Единайсет са марките, постигнали увеличение в новите си регистрации в Европа през първите девет месеца на годината. Това са: "Пежо" (5,8%), "Ситроен" (3,7%), "Дачия" (11,1%), "Фиат" (2,1%), БМВ (1,1%), "Мини" (8,8%), "Смарт" (15,7%), "Нисан" (16,7%), "Мазда" (8,1%), "Киа" (0,1%) и "Ягуар" (15,8%).
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!