Т акава е ситуацията и сега - на света няма друг серийно произвеждан двуместен кабриолет, чийто двигател да изригва 612 конски сили, нито пък такъв, който да разполага с достоен за локомотив максимален въртящ момент от 1000 Нм.
Двигателят, за който говорим, е битурбо агрегатът на SL 65 AMG V12. Ако помните добре числа, веднага ще установите, че тази мощност е съвсем близка до 626-те коня на свръхавтомобила SLR, а максимумът на въртящия момент на SL 65 превъзхожда чувствително този на произвеждания от McLaren шосеен болид, разполагащ "само" със 780 Нм.
SL 55 AMG - по-малкият от двата нови роудстъра на AMG, също не е за пренебрегване - благодарение на механичния компресор, увеличаването на максималните обороти и по-големия диаметър на дроселовата клапа, неговият 5,4-литров V8 е увеличил мощността си от 500 на 517 к. с.
Разбира се, при наличието на подобни мощностни показатели е абсолютно необходимо да се направят сериозни промени и по други компоненти на каросерията.
Налице е например второто, още по-динамично като поведение на пътя поколение на активната система на окачването АВС (Active Body Control), която и досега бе смятана за еталон по отношение на комфорта и стабилността.
Настройката на кормилната уредба също е променена и се отличава с чувствително по-директна реакция на командите от волана.
Новост при двете версии на AMG е и още по-ефикасната спирачна система с композитни дискове, а SL 65 е съоръжен и със самоблокиращ диференциал на задния задвижващ мост.
Видимите разлики между новите модели на AMG и техните предшественици са толкова фино премерени, че могат да бъдат установени или от голям познавач на модела, или от човек, който е прочел внимателно следващите редове.
Част от леките промени се изразяват в добавянето на хромирани пръстени около предните светлини за мъгла, оформената по друг начин предна престилка, по-различното оцветяване на задните светлини, алуминиевите колела с четири спици при SL 55 и новия външен вид на крайните тръби от ауспуховата система.
Създателите на двата спортни модела са се погрижили и за осигуряването на допълнителен комфорт и уют на водача - нови детайли в интериора са карбоновите апликации, както и алуминиевите планки за смяна на предавките от волана.
Нов е и бордовият компютър, на чийто екран вече могат да се видят показания за температурата на маслото и напрежението в акумулатора, а вграденият комбиниран хронометър дава възможност на водача да засича времена за обиколка при шофиране по състезателно трасе.
Освен това уредът може да се ползва за измерване на средната скорост, на най-добрите времена за обиколка и на дължината на изминатата отсечка.
Брилянтният метален сгъваем покрив (който се отваря и затваря само за 16 секунди) и багажника са си останали същите. И това е добре, защото багажното отделение на SL е наистина огромно за роудстър от този калибър, тъй като побира 339 литра при отворен и цели 361 литра при затворен покрив.
Накрая не ни остава нищо друго, освен да добавим, че Мercedes могат да бъдат спокойни за следващите пет години от живота на престижния си модел...
Малко, но от сърце...
Външните промени при "обикновените" модификации на SL и вариантите на AMG са приблизително еднакви - нова предна броня, прозрачни мигачи отзад, по-различна предна престилка, хромирани пръстени около светлините за мъгла и нови гуми.
При автомобил от този ранг е трудно да се внесат подобрения, поради което интериорът също предлага сравнително малко промени, включващи съшита с двойни шевове кожена тапицерия върху малката козирка на арматурното табло, вграден близо до вентилационните отвори нов дигитален часовник и по-фина от използваната преди естествена кожа за тапицериите.
Повече не е и необходимо...
Освен това серийното оборудване на SL 500 и SL 600 съдържа второто поколение на активното окачване АВС, което може да бъде поръчано допълнително и за SL 350. Двата варианта с по-малки двигатели са комплектовани серийно със 7-степенната автоматична трансмисия 7G, мощността на SL 350 е увеличена на 272 к. с., а съответната стойност при SL 500 и SL 600 е достигнала 388 и 517 к. с.
Технически данни
Модел SL 55 AMG SL 65 AMG
Брой/разположение на цилиндрите V8 V12
Работен обем, л 5,5 6,0
Мощност кВт (к. с.) 517 612
Максимален въртящ момент, Нм 720 1000
Дължина х широчина х височина, мм 4535 х 1825 х 1310
Междуосие, мм 2560
Собствено тегло, кг 1980 2030
Багажник (според нормите на VDA), л 339
Ускорение 0-100 км/ч, сек 4,5 4,2
Максимална скорост, км/ч 250
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!