Дн настъпването на "златната" ера на комапнията, MG е марка слабо известна извън пределите на Обединеното Кралство. Morris Garages се появява на автомобилната сцена в началото на 20-те години като дилър на возилата Morris за Оксфорд. За щастие обаче собственик и на двете фирми е Уилям Морис, който просто има талант да привлича хора с усет към създаването на грандиозни проекти. Така през 1922 година за генерален мениджър на Morris Garages е привлечен Сесил Кимбър, който полага основите на славното бъдеще на британската компания. Като начало амбициозният конструктор получава съгласието на собственика да се захване с преработката на успешния тогава модел на Morris - Cowley. Резултатите са повече от задоволителни като на клиентите на новоутвърждаващата се марка се предлага автомобил с удължена база и много по-спортно излъчване.
Само две години след прохождането на Morris Garages в създаването на собствени возила, през 1924 година, се появява и първото MG, което е изцяло разработка на мистър Кимбър и неговия екип. Автомобилът носи названието MG Special four-seater Sports 1. С него и с последвалите го модели Midget и серията Т, компанията бързо започва да набира скорост и 30-те години на миналия век заварват MG Cars Co. като един от сериозните производители на спортни возила, чийто собственици дори проявяват упорство и се впускат в различни рали-надпревари.
Втората световна война спира успешното развитие на компанията, но не задълго. Още през 1946 година с първите признаци на съживяване на британската икономика MG отново напомня за себе си. "Аристократите" изкарват на пазара първия модел на MG - TC, който успява за кратко време да си извоюва солиден брой почитатели далеч зад границите на Обединеното кралство, като най-радушен прием намира зад Океана - в Съединените американски щати. Шасито на четириколесното е почти идентично с това на последните модели от довоенния период, като значителни изменения обаче са внесени в карданния механизъм и задното окачване. Новата технология значително съкращава технологичните срокове за производство, а освен това TC се превръща в безспорен лидер сред спортните возила тогава, тъй като повечето производители все още предлагат автомобилите си отпреди войната.
Британският шедьовър е оборудван с четирицилиндров двукамерен карбураторен двигател. Работният обем на агрегата е 1250 кубически сантиметра. Монтирана е и четиристепенна синхронизирана скоростна кутия. Спирачките са дискови и управлявани от хидравлична система.
Откъм дизайн и варианти на купето клиентите на са разполагали с много голям избор. ТС се предлага единствено във вариант двуместен открит автомобил, който в излъчването си твърде много се доближава до модела TB, познат отпреди войната. Въпреки това возилото се радва на изключителна популярност, особено в САЩ, като броят на продадените екземпляри за четирите години на производство е около 10 000, което за тогавашните условия опредлено се счита за успех.
Истинският триумф обаче настъпва в "Златната ера" на 50-те на миналия век, когато светът постепенно се съживява от ужасите на опустошителната война и все повече хора започват да обръщат поглед към лъскавите автомобили. От Morris Garages естествено вече са се подготвили да отговорят на търсенето, като на пазара от 1953 до 1955 година се предлага един от доста успешните им модели - TF.
По същество англичанинът не се различава особено от предшественика си ТС. Шасито на автомобила, окачването и трансмисията са абсолютно идентични, като известни корекции са внесени в спирачната система и в оборудването е използван нов двигател.
Агрегатът е редови, четирицилиндров с двукамерен карбуратор. Работният обем на английското зверче е 1200 кубически сантиметра, клапаните са горноразположени, а диаметърът на цилиндрите и ходът на буталото е 66х88 мм. Осигуряваната от агрегата мощност е 57 конски сили при 5 500 об./мин. Максималната скорост, която достига MG TF Midget е 140 км/ч. Дължината на возилото е 3730 мм, широчината му е 1530 мм, а височината 1350.
В действителност обаче клиентите са привлечени най-вече от атрактивната външност на автомобила, която покрива всички изисквания на тогавашната епоха. За разлика от ТС радиаторната решетка при TF е доста по-широка, със солидно хромово покритие. Предната броня също е по-масивна и покрита с хром.
През 1955 година от MG пускат на пазара специална серия от модела TF, екземплярите от която са "въоръжени" със значително по-мощен двигател. Представителите от TF 1500 са оборудвани с агрегат с работен обем 1500 кубически сантиметра, а дизайнът на каросерията е дело на специалистите от студиото Longbridge.
Два шедьовъра от гаража на Морис (Ретро парадъ)
До настъпването на "златната" ера на комапнията, MG е марка слабо известна извън пределите на Обединеното Кралство. Morris Garages се появява на автомобилната сцена в началото на 20-те години като дилър на возилата Morris за Оксфорд. За щастие обаче собственик и на двете фирми е Уилям Морис, който просто има талант да привлича хора с усет към създаването на грандиозни проекти.
24 януари 2003, 12:16
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!