С ериозните спонсори на партиите в Сърбия обикновено дават между 500 хил. и 1 млн. евро в брой на ръка на доверени хора от партията за финансиране на предизборната кампания, пише сръбският вестник "Блиц".
Услугите за бизнесмените в замяна идват по-късно, когато партиите влязат в парламента или дойдат на власт. Досега не е имало случай една партия да наруши отношенията, като се направи на глуха за исканията на своя спонсор, казва пред вестника известен сръбски бизнесмен.
През последните дни и партиите, и Републиканската избирателна комисия не пожелаха да разкрият откъде са дошли и за какво са похарчени парите при неотдавнашната предизборна кампания.
Така ще остане неизвестно кой и с колко пари е подкрепил политическите формации в надпреварата за новия сръбски парламент, приключила с изборите на 21 януари.
Според източника на "Блиц" истинските спонсори като правило не са сред обявените донори. Дори и ако името им се появи в тези списъци, сумите са почти до запетая съгласно предвидените от закона суми от 320 000 динара за частни лица и 1 200 000 динара за фирми.
Разходите пък, които партиите са декларирали, в повечето случаи са точно толкова, колкото позволява законът, тоест около 68 млн. динара, въпреки че според експерти големите кампании би трябвало да са стрували поне два или три пъти повече.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!