Д НК-експертизите потвърждават самоличността на загиналите при пожара във влака София-Кардам, е посочил наблюдаващият прокурор по тежкия инцидент Валери Мирчев на среща с близките на деветте жертви.
Роднините на загиналите смятат да повдигнат обвинение "вероятно към БДЖ като основен виновник за трагедията".
Според участниците в срещата с прокурора, се потвърждава "абсолютната безотговорност на персонала на влака", твърдят близките.
На срещата те са били запознати с етапите, които трябва да преминат прокуратурата и разследващите органи преди да се повдигне обвинението.
Близките и прокурорът се разбраха за следваща среща след като бъдат готови резултатите от най-важната експертиза ? пожаро-техническата, съобщиха от прокуратурата.
Инициативата за срещата бе на плевенската прокуратура, която уточни, че целта е била близките да научат резултатите от анализите от експертизите до момента и да бъдат уведомени за правата си според законодателството.
Транспортният министърът Петър Мутафчиев и депутати участваха вчера в дискусия в Червен бряг за сигурността на жп транспорта, организирана от три национални медии по повод на пожара във влака. До Червен бряг министърът и депутатите, по идея на трите медии, пътуваха с влак.
От две години насам за текущи ремонти в железопътния транспорт се отделят по 25 млн. лв. годишно, съобщи министър Мутафчиев.
По план първо се правят ремонтите на най-опасните участъци от железопътната инфраструктура, увеличена е и субсидията за БДЖ с 40% в сравнение с 2007 г. и вече е 103 млн. лв., посочи Мутафчиев.
Той отбеляза, че вече са създадени условия държавата да не може пряко да финансира железопътния превозвач БДЖ, тъй като това не отговаря на изискванията, поставени от ЕС, т.е. да не се нарушава конкурентоспособността като държавата подкрепя един или друг превозвач в различните видове транспорт.
Ние правим всичко възможно чрез договора за услуга в пътническите превози да се предоставят средства от държавата като субсидия, добави Петър Мутафчиев.
Според него тези средства обаче са недостатъчни. За да се обнови БДЖ, в продължение на пет поредни години трябва има по 500 млн. лв. годишно.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!