Всичките 33-ма лекари в ДКЦ (Диагностично-консултативен център)V в Пловдив успешно предадоха своите отчети за месец юни, заверени с индивидуален е-подпис, съобщи за Computerworld Аргир Гяуров, системен администратор и организатор на дейността на ?ДКЦ V ? Пловдив? ЕООД, консултант проектиране и внедряване на информационни системи.
?Този месец стартира тестовият период, в който, съгласно изискването на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), лекарите специалисти от доболничната медицинска помощ и общопрактикуващите лекари трябва да предават електронните си месечни отчети, заверени с е-подпис. Това изискване е съобразено със Закона за електронния подпис и електронния документ?, каза Александър Огнянов, зам. директор на НЗОК по информационните технологии.?По този начин отпада предаването на купища амбулаторни листове от лекарите?, коментира Гяуров.
Голяма част от общопрактикуващите лекари в страната вече притежават е-подпис и сега ще предадат отчетите си по този начин. Сравнително по-малко са лекарите специалисти, които са снабдени с е-подпис. Според наблюденията на Гяуров, към момента единственият диагностично-консултативен център, отчел дейността на всичките си лекари за месец юни 2007 г. с електронни подписи, е ?ДКЦ V ? Пловдив? ЕООД.
Този център е един от пионерите при въвеждане на IT новости в здравеопазването. В него отдавна се ползва единна информационна система, която непрекъснато се усъвършенства. През 2005 г. тя бе номинирана за ИТ проект на годината, реализиран в обществена организация. Система е разработена от софтуерната фирма НИСЕТ ООД и тествана в ДКЦ V. С нея в центъра са въведени електронните здравни досиета на пациентите, до голяма степен са оптимизирани управлението и очетността.
През 2006 г. ДКЦ V въведе и друга новост, която не се практикува към момента в други лечебни заведения от този тип. Това е контрола на достъп и следене за спазване на работното време на служителите. Всеки служител при започване и приключване на работния ден се регистрира с магнитна карта, като четящото устройство е монтирано в централната регистратура. Информацията за започване и приключване на работния ден на конкретния служител се отразява в информационната система. Така ръководството може да извършва постоянен контрол за спазване на работното време, което рефлектира и върху нивото на обгрижване на пациентите.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!