Мъжките колекции пролет/лято 2009, представени на седмицата на модата в Париж смело заличават разликата между половете.
В тях изобилстват пайетите, преобладаващият цвят е розовото, дизайнерите залагат на ефирни материи като коприна и креп.
Манекените в шоуто на "Диор" дефилираха в панталони, украсени със златисти пайети или големи лъскави апликации, и къси кожени якета в метални цветове.
Дизайнерът на модната къща Крис ван Аш коментира, че по този начин привнася по-женствени елементи в "трезвата естетика" на "Диор".
"За мен въпросът не е да направя мъжките дрехи по-женствени, а да използвам традиционни техники като бродерия и други подобни, но по по-мъжествен начин", коментира той.
Специалистите смятат, че това може да предизвика известно объркване в модните редактори и купувачите, които все още нямат представя за цялостната визия на белгийския дизайнер.
Британската марка "Пол Смит", известна с класическите мъжки модели, също е в плен на новата вълна. В ревюто й преобладаваха андрогинни (притежаващи едновременно мъжки и женски черти) модели.
"Забележително е смесването на елементи от мъжкото и женското облекло, на което сме свидетели. Доколкото знам обаче това едва ли ще окаже особено влияние.
Малко е досадно да гледам ревюта на мъжки дрехи и постоянно да се щипя, за да съм сигурен, че не съм на женско прет-а-порте", коментира модният директор на сп. "Венити феър" Майкъл Робъртс.
Началото на новата тенденция в мъжкото облекло постави френската марка "Ланвин". Миналата година тя предизвика истинска сензация, когато представи мъжки екип за джогинг, направен от пурпурен копринен сатен.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!