П ожар е избухнал в нощния влак от София за Кардам, осем души са загинали, съобщи следователят Георги Илиев. (виж любителски записи - едно и две, с мобилен телефон от горящия влак във VBOX7)
По непотвърдена информация едната жертва е дете, съобщи Олег Петков, изпълнителен директор на БДЖ.
Загиналите са изгорели до неузнаваемост. Само една от жертвите бе идентифицирана до 15 ч. в петък.
Девет души са обгазени, четирима от тях са в реанимация в болницата в Червен бряг - две жени - на 22 и 47 години от Добрич, мъж на 43 години, който има астма, и полицай на 40 години. Те са с увреждания от вдишването на токсични газове. Състоянието им е стабилизирано.
Има опасност за живота на пострадалия полицай, който е участвал в ликвидирането на последствията от инцидента. Той е настанен в интензивното кардиологично отделение на болницата, тъй като е бил силно обгазен и вследствие на стреса е получил инфаркт, съобщи началникът на отделението по реанимация д-р Цветан Костадинов.
Вероятно вътре в обгорените до неузнаваемост вагони има още загинали, каза съдебният лекар минути преди официалния оглед на полицията.
Напълно изгорели са два вагона, единият спален с 27 пътници, а вторият кушет - с 35 пътници. Общо 150 души са пътували във влака.
Пожарът е възникнал в 23:40 ч. снощи в участъка между гарите Кунино и Червен бряг, съобщи за БГНЕС ръководителят на отдела за връзки с обществеността на БДЖ Кристина Белева. Композицията се е състояла от общо девет вагона.
Само един от общо трите пожарогасителя във влака е работел,
според разказа за случилото се за "Дарик радио" на студентката Марина Новачева, която е пътувала във влака.
"Пожарът много бързо се разрази. Отначало гореше едно купе, но впоследствие много бързо пламнаха и съседните.
Големият парадокс беше, че във влака имаше само три пожарогасителя, от които работеше само един и то наполовина.
Другият парадокс беше, че бяха заключени всички врати между вагоните, бяха заключени и изходните врати. Може би и затова има толкова много жертви, просто защото нямаше как да излязат хората.
Имаше хора, които излизаха през прозорците. Имаше и едно малко момиченце - на около 3-4 години, което го спасиха през прозореца", разказа Новачева.
Пред журналисти шефът на БДЖ коментира, че всички вагони са били снабдени с пожарогасители и са били пожарозащитени.
Вратите между вагоните са били отключени и между тях е имало движение на пътници. Заради мерки за безопасност е била заключена само външната вратата в края на коридора.
Веднага след възникването на пожара е задействана внезапната спирачка от кондуктора на кушет вагона, вследствие на което влакът е спрял. Това, по думите на Петков, означава, че кондукторът е бил на своето място.
Сега на мястото, където е спрял влакът се виждат само огънати метални остатъци, тревите и храстите около линията са напълно опожарени, навсякъде са пръснати счупени стъкла.
Електрическите стълбове, по които са опънати кабелите на електровоза са опушени.
След пожара пътниците от влака са транспортирани с автомобили до гара Червен бряг и по-късно с автобуси са продължили пътя си.
Движението на влакове в участъка бе преустановено през нощта и се отклоняваше по обходни маршрути. В 8.45 ч. бе възстановено движението на влакове в участъка Кунино - Червен бряг, съобщиха от БДЖ.
Причините за тежкия инцидент се разледват,
по първоначална информация пожарът е тръгнал от кушет вагона. В последствие се е запалил и спалният вагон.
Според съобщение на МВР, по първоначални данни на пътувалите в купе шест на кушет вагона пожарът е възникнал след счупване на луминисцентна лампа.
Запалили се пердетата на прозореца, след което пламъците се разпрострели в цялото купе.
Наблюдаващият прокурор по делото Валери Мирчев заяви, че Окръжна прокуратура-Плевен е започнала досъдебно производство за произшествието. Той уточни, че точният брой на обгорелите тела ще стане ясен по-късно днес, след като завърши сутрешният оглед на дознателите.
Според неофициална информация от граждани, които са били на мястото на трагедията и са разговаряли с хора от влака, през нощта пиянска компания се е веселила в един от вагоните.
Пътници предполагат, че там може да са се подпалили пердета в купе и така да е лумнал пожарът, за който е станало ясно още при тунела в района на Карлуково.
Пет спасителни екипа са гасили пожара, съобщи за БТА комисар Емил Маринов, директор на областната дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението". Огънят е бил потушен до около 02.00 ч през нощта.
Според съобщение на МВР обаче, огънят е локализиран към 3.30 ч. и по-късно окончателно погасен.
Пожарът в нощния влак се е разпространил много бързо
и за пет минути е обхванал целия кушет вагон, каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев пред журналисти. През нощта той бе на мястото на произшествието.
Огънят е избухнал в шесто купе на втория кушет вагон на влака. Сигналът за пожара е подаден от момичета, пътуващи в купето.
Шафнерът от кушет вагона и колегата му от съседния вагон се опитали да гасят пламъците с пожарогасители, но огънят се е разпространил много бързо, каза Мутафчиев.
Той добави, че по-голямата част от пътниците са успели да се спасят с помощта на служители на "Транспортна полиция" и на КАТ от Червен бряг.
Осигурен е бил превозът на спасените пътници, а за пътуващите по същата линия с други влакове са били осигурени автобуси.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!