М акар никога да не са влизали в пряк двубой с лазерни мечове, Йода и Дарт Вейдър премериха сили в допитване на американските пощи кой от двамата култови герои в "Междузвездни войни" да е лице на юбилейната марка по повод 30-годишнината на космическата сага.
Макар Черния лорд да е любимият злодей на поколения почитатели на филмите, победител в анкетата се оказа 900-годишният учител джедай. Специалният пощенски блок с него излиза наесен.
По-рано на различни места в САЩ бяха поставени 400 пощенски кутии във формата на дроида R2-D2, който също е сред любимите герои в сагата.
Междувременно създателят на поредицата Джордж Лукас предостави в официалния сайт StarWars.com над 300 стотици откъса от шестте серии, които излизаха на екран в периода 1977-2005 г.
На феновете на поредицата е дадена възможност да премонтират кратките видеоклипчета в MashUp.StarWars.com по свое усмотрение и да качват резултатите онлайн в популярни платформи като MySpace.
Според сп. "Форбс" шестте филма и съпътстващите ги сувенири са донесли на Лукас 20 млрд. долара.