О нлайн рекламата за първи път излиза пред печатните издания, сочат данните на Internet Advertising Bureau (IAB) за британския пазар през изтеклата година.
Средствата, заделени за популяризиране на стоки и услуги в интернет през 2006 г., са надминали психологическата граница от 2 млрд. лири стерлинги, пише в. "Гардиън".
Регистрираният 41% ръст е за сметка на спада в тв рекламата и допринася за скромния растеж в индустрията, който се равнява на едва 1,1%. Делът на интернет в общите рекламни приходи е 11,4%.
Докладът на IAB акцентира и върху водещата роля на Великобритания в тази област - дори в сравнение със САЩ. Средният дял на средствата за е-рекламиране в световен мащаб е 5,8%, в САЩ - 7-7,5%.
На Острова има 31 млн. интернет потребители. В стремежа си да ги обхванат, рекламодателите са пренасочили онлайн 4,7% от бюджетите, които досега са заделяли за телевизията.
Минимален 0,2% ръст е регистриран при националните вестници. Печатните медии все още държат 10,9% от рекламния пазар, равен на 1,9 млрд. лири стерлинги.
На базата на тези данни IAB заключава, че интернет е изместил радиото в класацията на най-популярните медии и вече се нарежда на второ място, като отстъпва само на телевизията.
Този ръст се дължи както на възможността за интерактивно общуване в интернет между фирмите и потенциалните им клиенти, така и на все по-качествената и по-бърза връзка на отделния потребител със световната мрежа - което означава и по-масирано навлизане на видео, аудио и анимация в онлайн рекламите.
Напредъкът е най-голям при търсенето и т.нар. "спонсорирани връзки". Там е регистрирано увеличение с 52% до 1,2 млрд. лири, т.е. 57,8% дял в онлайн пазара.
Малките обяви съставляват 18,8% (45%), докато същата форма на реклама в традиционната преса бележи спад със 7,8%. Досадните изскачащи прозорци (pop-up) обаче са в упадък - делът им е намалял с 0,7%.
Интернет се превръща в основното бойно поле за рекламиране във финансовата сфера, туризма, развлекателната индустрия и технологиите, обобщават специалистите на Острова.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!