Този темп на растеж в началото на годината дава основание в края на годината да се очаква общото потребление на глава от населението да достигне 110 литра.
Потреблението на бутилирани води отново е с висок ръст - 12%. Повишено е търсенето на води в големи разфасовки, предназначени за консумация в домакинствата. Увеличени са продажбите на вода, предлагана посредством водоохладителни системи.
Зимните месеци не бяха благоприятни за напитките в групата на газираните, при които има отстъпление с 3% в сравнение с 2002 г. За някои видове напитки (например от типа "лимонади") се отчита повишено търсене с около 20%. Газираните напитки отстъпиха още 2% пазарен дял на бутилираните води и сега държат 46% срещу 34% за водите.
При негазираните напитки (с ниско плодово съдържание, пуншове, разтворими и разреждащи се) ръстът в потреблението за първите месеци е около 5%. Производителите на пуншове и тихи негазирани напитки отчитат по-високи продажби с 22%.
През първото тримесечие е повишено търсенето на натурални плодови сокове, като по-значителен е ръстът при продуктите, предлагани в стъклени опаковки. Отчетено е по-високо потребление на сокове с около 1 млн. литра. С по-атрактивни цени българските продукти доминират с пазарен дял над 91%.
Нараства броят на българските производители, които се ориентират към предлагането на т.нар. "функционални напитки" - с повишена енергийност, обогатени с витамини и минерали, студени чайове и др. Тези продукти тепърва пробиват на българския пазар. За първите три месеца на годината потреблението на напитки от тази категория е нараснало с около 15%.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!