В торото по отношение стимулиране на търговията е, че ще предложим един нов автомобил - "Дачия Логан", който ще бъде на достъпна цена за българина. Първоначалната вноска е 350 евро, а дневната вноска за лизинг е 7 лева.
- На какво ще заложите по отношение маркетинговата стратегия?
- Със сигурност ще използваме приложимите в Европа маркетингови стратегии, които са малко или въобще непознати в България. Ще започнем с основните маркетингови апели още през декември, след което ще продължим с маркетинговата стратегия за въвеждане на лога в България. Тя ще бъде изключително нова и непозната за страната.
По отношение на марката "Рено" ще заложим на сигурността, като се има предвид, че осем от моделите са заслужили пет звезди на всички тестове. При "Нисан" ще използваме имиджа на марката и тяхното мото "Change your mind!". Ще наблегнем и на силата на "Нисан", а именно колите 4х4.
- На какъв принцип изграждате заводите си в региона? Планирате ли нещо за България?
- Генералният директор за "Рено", "Нисан" и "Дачия" в Румъния ? г-н Фурмон, съобщи, че България има изключително добро местоположение между завода в Румъния, който изработва автомобили и резервни части, и предприятието в Турция.
Поради тази своя географска позиция страната ви може да бъда използвана само за дилър на части. Доставчикът "Монтюпе" би могъл да създаде фирма тук, която да изработва части и да снабдява заводите в Румъния и Турция.
- Какви коли предпочита българинът според Вас?
- Човек може да мечтае за невероятни коли, но е съвсем друго това, което може да си позволи. По отношение на автомобилите, за които един българин мечтае, може да се каже, че той вижда, макар и единични бройки, коли като "Порше Кайен" и "Инфинити Еф Хикс 45", който е модел от най-високата класа на "Нисан". Практически този модел още не се внася в Европа, но българинът може да мечтае за него.
- Има ли потенциал нашият пазар? Какви тенденции очаквате на него?
- Потенциалът на българския пазар е около 1/3 от румънския пазар. Покупателната способност на един човек в двете страни е почти еднаква, но Румъния е три пъти по-голяма от България.
Изхождайки от факта, че за тази година румънският пазар е около 240 000 продадени коли, 1/3 от това е 80 000. Тези 80 000 ще се достигат в България в рамките на следващите няколко години.
Към момента автопаркът наброява около 100 000 автомобила. Идеята е старите леки коли да се трансформират в нови, т.е. делът на новите автомобили да нараства.
- Какъв ще е вашият пазарен дял?
- Целта ни за догодина е да достигнем пазарен дял около 15% по отношение на новите автомобили. За Румъния делът ни вече е над 50% и след 2006 г. ще се стремим и тук да минем 15%. Този дял в Румъния напълно оправдава наличието и разрастването на "Нисан", "Рено" и "Дачия" и в България.
- Да очакваме ли нови модели?
Моделът на "Дачия" - "Логан", ще бъде в България в началото на следващата година. "Клио 3", който се произвежда в Турция, в Бурса, също се предвижда да дойде тук в първата половина на 2006-а.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!