Тялото на единия, студент в Руския държавен университет по туризма, било намерено на покрива с разбит череп и тежки наранявания, от които младежът е починал на място.
Другият, студент в Московския педагогически университет, бил буквално пометен от силата на удара и открит върху релсите между две станции.
В ранните часове на понеделник двамата се качили на покрива на един от вагоните, най-вероятно да се "повозят" по Филевската линия, която е предимно наземна, но има и подземни участъци.
Разследващите, които проверяват случая, не допускат да става дума за самоубийство (макар да не отхвърлят категорично и тази версия) и свързват трагичния инцидент с все по-популярното напоследък явление "зацепинг" (от руски: зацепить - хващам).
За това, според милицията, свидетелства и начинът, по който са били екипирани младежите - с очила за ски, плетени шапки, кожени ръкавици.
Засега не е ясно къде са се качили точно те, проверяват се охранителните камери от няколко станции.
При инциденти или самоубийствени актове всяка година в московското метро загиват между 150 и 300 души, посочва агенция Интерфакс.
"Зацепингът" (или roofriding) обаче е особено популярен сред столичните любители на силни усещания, които го възприемат като вид екстремен спорт, разказва Нюзру.
Те обичат да се возят по електрички и метровлакове - на покривите им или най-вече хванати отзад. Някои висят на връзките между два вагона в движение, а най-безразсъдните дори лягат по релсите пред влаковете.
Сред тях има много студенти, но и възрастни работещи хора, вкл. милиционери и жп служители, за които това е вид "хоби".
Феновете са разработили собствени правила за безопасност, сами са си изработили лицензи и сега инструктират и други желаещи как да "яхнат" вагона, къде е контактната релса, как да избегнат контакта с нея и да реагират при опасност.
"Зацеперите" се организират на групи и общества, най-многобройното от които в Русия наброява около 2000 души.
Екстремното "удоволствие" в метрото обаче носи почти 100% риск от трагичен край, предупреждават експерти. В тунелите и изходите от тях към станциите габаритите са пресметнати така, че да изключват присъствието на друг обем върху вагоните.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!