Тази година кандидатите са били разделени на две групи - сайтове с повече и по-малко от 200 000 уникални посетители месечно. Отделно се обособяват и независимите, т.е. онези, които не са собственост или партньори на други медийни структури (телевизии, вестници, списания, радио).
Сайтът за технологични новини CNET News.com бе обявен за №1 при независимите с над 200 000 потребители. Той бе отличен и в категорията "Горещи новини" за материала "Trouble @ Home", посветен на Excite, както и за журналистическото си разследване на тема "Уязвимо ли е онлайн банкирането за хакери и защо".
Преки конкуренти на News.com бяха онлайн списанията (политика, култура и забава) и (новини, политика и култура), както и финансовият сайт TheStreet.com , номиниран и за отразяването на 11 септември в категорията "Горещи новини".
Сред по-посещаваните сайтове, интегрирани към традиционни медии, като най-добро бе преценено онлайн изданието на вестник "Уошингтън поуст". Останалите финалисти тук бяха спортният ESPN.com, съвместният новинарски сайт на "Ен Би Си нюз" и "Майкрософт" MSNBC.com, онлайн изданията на вестниците "Ню Йорк таймс" и "Ю Ес Ей тудей".
В групата на по-малките печелят съответно сайта за местни новини от щата Калифорния BeniciaNews.com и видеоматериалите от цял свят на обществената US телевизия PBS.org, обединени под шапката Frontline - World: Stories From a Small Planet .
Финалисти тук бяха още нюйоркският информационен сайт GothamGazette.com; Ivanhoe.com (информация за открития в медицината); местният St. Thomas Source от островите Вирджиния; документалният проeкт на общественото радио в Минесота и "Ен Пи Ар нюз" American Radio Works; спортните новини за отбора по американски футбол "Грийн бей пакърс", поддържани в PackerInsider.com от местния "Милуоки джърнъл-сентинел" и отразяването на културните събития в Бостън в WBUR ARTS на местното радио WBUR.
Тазгодишното състезание бе особено напрегнато, тъй като в него взеха участие и материалите за терористичните нападения в Ню Йорк и Вашингтон. При сайтовете на големите офлайн медии журито хареса най-много темата за 11.09 в CNN.com, пред "Ей Би Си нюз" и "Ню Йорк таймс".
Нямаше как 11.09 да не намери място и в категорията за "фийчър", която отличава журналистическото майсторство. Тук наградата взе DigitalJournalist за мултимедийния поглед към атаките през очите на фотожурналистите, озаглавен "Да видиш ужаса" - част 1 и 2.
За друго от американските събития на годината - фалитът на енергийния гигант "Енрон", Salon.com бе номиниран и при журналистическите разследвания. Наградата в тази категория при онлайн изданията на вестниците взе "Уошингтън поуст" с разследване за полицейския отдел с най-много случаи на простреляни заподозрени в САЩ под заглавие "Blue Wall of Silence". Вестник "Лос Анджелиз таймс" си спечели номинация, но не и награда за репортажа от обсадената църква "Рождество" във Витлеем ("Inside the Church of Nativity").
Награди се раздават и за т.нар. Service Journalism - отразяване на тема, която помага на потребителите да подобрят качеството на живота си (здраве, лични финанси, лайфстайл, образование, семейство, отношения). Тук победители станаха "Готъм газет" с "Rebuilding NYC" - идеи за възстановяване на Ню Йорк след атентатите, и вестник "Чикаго трибюн" със "School Report Card" (информация за училищата в региона на Чикаго).
Сред финалистите попаднаха и популярните сайтове със съвети и първа помощ за родители BabyCenter.com и ParentCenter.com.
В категорията за журналистическо майсторство номинирани бяха още "One World Journeys" с материал, посветен на тихоокеанската сьомга (Salmon: Spirit of the Land and Sea); датският сайт "New Clear Media" с материал за войната в Чечения (The Enemy Within); поредицата статии на WiredNews, анонсирана като поглед към детското порно в Интернет: сайтовете на деца модели, детско порно, което всъщност не било такова и детската еротика; виртуалното изследване на Марс от "Асошиейтед прес", озаглавено Red Planet Rising.
Специална категория е посветена и на творческия подход към използването на новата медия интернет: съдържание, дизайн, навигация, мултимедия, интерактивност, персонализация и др. Тук победител е е-списанието "Слейт" с историята за "Енрон", озаглавена "The Enron Blame Game". Внимание заслужават и други от финалистите - "Digital Journalist" със Seeing the Picture (на тема как работят фотожурналистите), както и фотографския журнал на "Ню Йорк таймс".
Единственият материал, номиниран в две категории - разследването на MSNBC.com за мерките за безопасността на летищата "Airport Security", печели в тази категория при традиционните медии.
Наградите за онлайн журналистика са една от общо седемте вида отличия, които се раздават по инициатива на Колумбийския университет, включително наградите "Пулицър", припомнят организаторите. Оттам допълват също, че крайният срок за участие в конкурса за 2003 г. (обхващащ едногодишния период от юли т.г.) е юли 2003 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!