С а астъпването на пролетта се събуждат поизоставените за малко през зимата бурни рокерски емоции, като всеки носител на пристрастеността към возилата на две колела започва да "поосвежава" повехналото през студовете "моторче" или пък по примера на по-заможните да се оглежда за нов любимец. От компаниите прозводители на подобни изкушения може би също са запознати с тези настроения, тъй като през следващите няколко месеца се очаква да се появят най-силните козове на грандовете в бранша. Разбира се, по-назад от конкуренцията няма да остане и един от доайените на Апенинския полуостров - концернът Ducati.
Южняците никога не са се нуждаели от излишно и разточително представяне, тъй като са добре познати с качествените и скоростни возила, които предлагат. По всичко личи обаче, че конструкторите от Ботуша са решили през този сезон да нанесат зашеметяващ удар на конкуренцията и да спечелят още една доза признание от страна на почитателите си. Сензацията от Ducati носи краткото и не много атрактивно название S4R, но за хората, които се интересуват от мотоциклети, само това е достатъчно, за да събуди интерес.
Италианците цакат конкуренцията с нов Monster
В продължение на десет години именно този моделен ред на компанията се очертава като един от сериозните успехи на фирмата, като през 2003-та от Ducati са решили да отидат още по-напред, създавайки един от най-агресивните и мощни екземпляри в този клас. Разбира се, не бива да се съмнявате, че традицията случайно няма да бъде спазена. Мотоциклетите на Ducati с буквичката R в названието винаги са се славели с доста солените си цени, така че и в този случай повелята най-вероятно ще бъде спазена. Все още от компанията отказват да назоват конкретна сума, но може би този факт сам по себе си е твърде показателен...
Сред най-силните страни на двуколесното е значително променената му външност. Мощният двигател, както може да се очаква е предизвикателно "разголен", а в отделните елементи е търсено предизвикателно разкриване на агресията и бурният нрав на мотоциклета. Силно оптично впечатление предизвиква специфичното задно окачване.
Там конструкторите гласуват доверие на изработен от алуминий еднораменен амортисьор. Изцяло нови са елементите и по окачването отпред, като в оборудването е използвана и Showa-вилка. Разположените отстрани един върху друг два ауспуха несъмнено говорят, че италианското возило няма да се церемони много с конкуренцията. С обновен дизайн са и огледалата за задно виждане, стъпенките, стойката на мотоциклета, както и страничните спойлери и предният ветроупорен обтекател.
Както при всяко Ducati силата и на S4R е в двигателя
Агрегатът е L-образен двуцилиндров гигант, който обещава прилични забавления на пътя. Работният обем е 996 см3, като всеки цилиндър е с по четири клапана. Охлаждането е водно. Диаметърът на цилиндъра и буталото са 96 х 68.8 мм. Максималната мощност, осигурявана от мотоциклета е 113 к.с. при 8750 об./мин.
Пиковата стойност на въртящия момент от 96 Нм се достига при 7000 об./мин. Двигателят е снабден от създателите си и с електронно-регулируема система за директно впръскване на горивото. В оборудването е използвана и шестстепенна скоростна кутия. Съединителят е многодисков в маслена баня.
Чиста сила (Мотоакценти)
С настъпването на пролетта се събуждат поизоставените за малко през зимата бурни рокерски емоции, като всеки носител на пристрастеността към возилата на две колела започва да "поосвежава" повехналото през студовете "моторче" или пък по примера на по-заможните да се оглежда за нов любимец.
25 април 2003, 10:58
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!