В чера направих едно кръгче с новото "Ауди RS4" седан. Може би най-завършения автомобил на пазара. Бърз, практичен и не се набива на очи.
След като се прибрах вкъщи, се замислих и установих, че всъщност е завършен, колкото разглобен верижен трион. Предните седалки са толкова големи, че заради тях не остава никакво място отзад, освен това е удивително скъп.
Оттогава насам се чудя дали има перфектна кола. Често говорим за най-бързата кола, за най-екологично чистата, за най-икономичната...
Запленени сме от возията на "Ролс-Ройс" и от чудото, наречено "Хонда V-Tec" - при 15 млн. произведени мотора нито един не е използвал гаранцията си за повреда.
Има ли обаче автомобил, който да събира всички тези качества и да заслужава парите си? Да си стои там някъде и ние да не сме го забелязали? Ако има такъв, може да забравите за "Фантом" и "Вейрон". Той трябва да е най-великият на света.
Говоря за автомобилния еквивалент на някой, който никога не е съществувал. Събирателен образ с умения на Адмирал Нелсън, брилянтната политика на Нелсън Мандела, творенията на Густав Айфел и външността на Джим Морисън.
Може да си мислите, че не е възможно да се комбинира комфорт и добро управление. Може дори да спорите, че тези две неща автоматично се изключват, но ще разсъждавате така до момента, в който седнете в новото "Ауди R8". То ще ви докаже точно обратното.
Дори при отсъствието на магнитното окачване управлението е чудесно и все пак не е изключено да прегазите средно висок мъж, без да усетите това в купето.
Същият спор възниква с разхода на гориво и скоростта. Може да твърдите, колкото си искате, че всеки автомобил, способен да ви откъсне врата с ускорението си, е пръв приятел с бензиностанциите и разходът му е подобаващ на динамиката.
Колкото и да не ми се иска, ще използвам още един пример от "Ауди", за да ви докажа, че грешите. Дизеловият V8 от А8 ускорява като откачен, но ако сте внимателен с педала на газта, ще запишете невероятния разход от 7 л/100 км.
За съжаление предимствата на А8 спират дотук, защото возията му е сравнима с това да ви пуснат по най-екстремната пързалка на aквапарк. На всичкото отгоре като малкия си брат RS4 този автомобил не е никак евтин, което пък ме води към друг претендент за титлата "перфектен" - новия "Воксхол VXR8".
Преди твърдях, че "МакМийл" е с най-доброто съотношение какво получаваш срещу парите си в целия свят. Получаваш всичко, което e нужно за нормален обяд - салата, хляб и месо, после добавят и покрив над главата ти, прибори, доволно количество напитки и играчка като бонус.
Единственото, което се доближава до това, е ежедневникът. В него събират истории от целия свят, добавят снимки, печатат го и на сутринта ти го носят пред вратата дори и да живееш на г..., искам да кажа на гърба на географията.
Очевидно е, че VXR8 не е евтин, но ако се вгледаш в конкурентите му, е без пари. Двигателят му e 6-литров V8 и има 414 к. с. - същата мощност като в RS4, но то е грубо с около 15 000 паунда (43 000 лв.) по-скъпо.
Ако потърсите очевидни белези откъде идва разликата в цената, със сигурност ще ги намерите. Все едно да сравнявате стереоуредби на малка фирма и на "Сони". Не е на нивото на сонито. Това е очевидно, но не знаете защо.
Но също така знаете, че за малко пари имате бърз, вълнуващ седан, който може да побере петима души и багажа им. Изключваме факта, че е екологично чист, колкото лицето на Рио Фърдинанд от "Манчестър Юнайтед" е зелено. Т.е. никак.
Двигателят има дюзи с размера на пожарникарски шланг и след като паркирате, трябва да се скриете бързо, за да не разбере някой, че това е вашата кола. Борис Джонсън би я нарекъл вулгарна, а децата ми - хулиганска.
По един или друг начин "Голф GTI" се е доближил до титлата "Всичко под един покрив" най-много, но ако се замислите, под покрива изобщо няма всичко необходимо. Не е кабриолет например, не може и да влезете в кално поле с него или поне, ако държите да излезете от другата страна.
Това, което търся, е автомобилен аналог на любимия ми европейски град Биариц. Той се намира във Франция, което означава, че е красив, но интересното е, че в него живеят хора, които мразят французите, защото са баски.
Биариц се намира на брега на океана - има плаж, а това определено е релаксиращо, океанът пък е пълен с вълни, което го прави интересен и занимателен.
Храната... нека го кажа така - Биариц е на хвърлей място от Гаскония, епицентъра на всичко кулинарно. И да стигнеш дотам не е никак скъпо.
Ако обърна на последните страници в това списание, мога да открия нещо нередно във всеки един от посочените автомобили. Колата съществува от 120 години и намирам това за доста депресиращо.
Та, докато разгръщах, стигнах до буквичката С и там видях "Субару Легаси Аутбек" и се замислих... хм. Какво всъщност е "Субару"? За тези с фуражките е машина, която изскача от нощта и хвърля камъчета в лицата им.
За други - с нахлупени наопаки бейзболни шапки, е огнедишащо животно, излязло от населения с пиксели свят на "ПлейСтейшън" и със своя звук и гърмежи от ауспуха смущава неделното спокойствие на паркинга пред супермаркета.
За трети, с шапки от туид, това е автомобил за фермата, който доскоро са купували оттам, откъдето са се снабдявали с тор и семена.
За онези, запленени по Impreza, задвижването на четирите колела означава по-добри "слънца", а за другите, че можеш да стигнеш до някоя заплеснала се овца в 2 ч през нощта, докато вали сняг.
В града екодейците не осъзнават, че това си е SUV с перманентно задвижване, а го причисляват в графата на добре изглеждащите комбита, за които не очакваш да ти съдерат и половината от кожата, която ще ти смъкнат за "Порше Кайен".
За всички останали "Субару" е надеждата, че един ден автомобилите ще са направени като него.
Затвориш ли вратата, се чува звук, сякаш току-що застрелян фазан се удря не чак толкова грациозно в земята. Това, както мнозина от вас знаят, е един от най-удовлетворителните звуци.
Нещо повече, във всяка статистика за надеждност Subaru се класира в Топ 5.
Вече ви чувам да крещите - да, ама не е кабриолет. Съгласен съм, но последното "Субару", което карах, имаше толкова голям стъклен покрив, че почти приличаше на кабриолет.
"Субару Легаси Аутбек" покрива повечето от критериите за нашата награда, а това определено е най-трудното от всичко. Голям е, същевременно компактен и бърз, но икономичен, добре направен, евтин... SUV с чудесно управление, който всъщност не е SUV.
Тогава това ли е най-добрият автомобил в света? Очевидно - да. С изключение на едно нещо: ако имах 30 000 паунда (90 000 лв.) да похарча за автомобил, щях да си купя "Алфа Брера".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!