З наците и маркировката по пътищата на обединяваща се Европа имат различна логика във всяка отделна страна, което докарва сериозни главоболия на автотуристите, които прекарват летните си ваканции в чужбина, алармира Асошиейтед прес.
Една от най-дразнещите прояви на липсата на унификация било обозначаването на трансевропейските магистрали (например Е-80).
Европейският номер често се заменял с местен. Така основната италианска магистрала от Милано до Таранто с дължина 845 км е "замаскирана" като А-1, Е-35, Е-45, А-14, Е-55 и Е-843.
В Холандия А-15, А-16 и Е-19 са едно и също шосе. Прочутите германски аутобани по-често се обозначават с местната синя номерация, отколкото със зелените табелки на Е-системата.
Друг сериозен проблем за пътуващите по европейските пътища е нарастващото им натоварване, като в същото време липсва разширяване на старите и строеж на нови трасета.
Въпреки че броят на автомобилите се увеличава, пропускателната способност на пътищата остава непроменена. Поради това все по-често магистралите са задръстени от едва-едва пъплещи коли.
Правителствата в Европа отделят все по-малко средства за поддръжката на пътните артерии, посочва АП. Преди двадесетина години западноевропейските страни са отделяли около 1,5% от БВП за инвестиции в пътната мрежа.
Днес за тази цел се заделя почти двойно по-малко, а пътищата, особено в новоприсъединилите се осем източноевропейски страни, са в окаяно състояние и изискват незабавно подновяване.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!