Т елефонните измамници практикуват нова схема, в която разиграват сложни полицейски сценарии. Потърпевши този път са не възрастни хора, а представители на бизнеса.
За това сигнализира наш читател, който не се хванал на въдицата и за съобразителността си бил възнаграден със сочна псувня.
Ето какво ни разказа той:
На 27 януари на стационарния телефон в туристическата агенция, в която работи, позвънил комисар Георгиев от РПУ Банкя и се поинтересувал за екскурзовод, който говори испански или гръцки език.
В управлението в Банкя бил задържан английски гражданин (Майкъл Хард), жертва на измама, и имали нужда от преводач. Не било нужно да е кой знае какъв професионалист, нямало да се подписва никъде или да свидетелства, просто щели да напишат показанията и да пуснат чужденеца да си ходи.
Комисар Георгиев обяснил, че знае за агенцията, защото жената на негов познат пътувала с тях и знаела, че използват екскурзоводи с чужди езици за чужбина.
За услугата адвокатът (Гатев) на англичанина щял да плати 300 лв., но той щял да се обади да се разберат.
Адвокатът звъннал в същата минута и помолил когато преводачът отиде при клиента му, да занесе няколко кутии цигари и две-три телефонни карти, за да може човекът да звънне на роднините си. За тази услуга щял да даде други 400 лв.
След края на този разговор отново се обадил комисар Георгиев, за да попита как преводачът ще стигне до Банкя. По-лесно било, обяснил той, да му звъннат, когато стигнат в центъра на Банкя и той да ги посрещне лично.
Когато хората от агенцията разказали на други колеги за обажданията, се оказало, че такива опити за измами вече са се случвали на някои от тях. Целта била докато пътуваш да им дадеш номерата на телефонните карти, за да могат да ги използват.
Те съобразително се обадили в РПУ Банкя, откъдето им казали, че комисар Георгиев не съществува, това е измама и не трябва да продължават разговорите. За да се предприемат някакви действия обаче, хората от агенцията трябвало да пуснат жалба в тяхното РПУ.
Попитали дали не може по факс или в електронен вариант, за да се реагира по-бързо, но отговорът бил отрицателен. Освен това картите, от които се обаждат измамниците били предплатени и щом им изтече лимитът, ставали непроследими...
При следващото позвъняване на комисар Георгиев от агенцията му казали, че не могат да му помогнат. И вместо отговор получили сочна псувня.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!